زلزله ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر شب گذشته ( پنجشنبه) شهر توکیو در ژاپن را لرزاند که باعث مصدوم شدن بیش از ۳۰ تن شده و توقف حرکت قطارها و مترو را نیز در پی داشته است.
کد خبر: ۱۳۴۱۲۳۹

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، زمین لرزه ۵.۹ ریشتری شب گذشته منطقه توکیو را لرزاند که باعث مصدوم شدن بیش از ۳۰ تن و توقف قطارها و متروهای شهری شد. همچنین این حادثه به لوله‌های آب زیرزمینی نیز در این شهر خساراتی وارد کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، اختلالات ترافیکی در حرکت قطارها و مترو در این شهر تا صبح امروز ادامه داشته است.

آژانس هواشناسی ژاپن اعلام کرد که مرکز این زمین لرزه در منطقه چیبا واقع در شرق توکیو و در عمق حدود ۸۰ کیلومتری زمین بوده، با این حال خطر سونامی وجود نداشته است.

بنابر گزارش‌ها، اکثر قطارهای شهری صبح امروز با تاخیرهای فراوان حرکت کرده‌اند.

آژانس مدیریت آتش‌ سوزی و بلایا در ژاپن امروز اعلام کرد که بر اثر وقوع این زمین لرزه، ۳۲ تن مصدوم شده‌اند که حال سه تن از آنها وخیم گزارش شده است.

به گزارش آژانس مدیریت بحران در این کشور، قطار حومه‌ای در شرق توکیو در حین توقف اضطراری از ریل خارج شده که این حادثه باعث زخمی شدن سه تن از مسافران این قطار شده است.

گزارش‌ها حاکیست، همچنین در استان‌های کاناگاوا، سایتاما و گونما ژاپن نیز تعدادی مصدوم بر اثر وقوع این زمین لرزه گزارش شده است.

به گفته شرکت برق توکیو، حدود ۲۵۰ خانه مسکونی نیز در مرکز این شهر به طور موقت با قطعی برق مواجه شده‌اند.

مقامات آتش نشانی و بلایای ژاپن همچنین اعلام کردند که لوله‌های آب زیرزمینی در ده‌ها منطقه در توکیو آسیب دیده به طوری که طبق گزارش‌ها در منطقه‌ای آب در سطح زمین جاری شده است.

به گزارش ایسنا، به گفته فومیو کیشیدا، نخست وزیر جدید ژاپن، این شدیدترین زمین لرزه از مارس سال ۲۰۱۱ میلادی در توکیو بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها