سرپرست وزارت آموزش دولت موقت طالبان:

مخالف تحصیل دختران در افغانستان نیستیم

طالبان گزارش‌ها درباره ورود جنگنده‌های چینی به پایگاه هوایی بگرام، افغانستان را رد کرده است.
کد خبر: ۱۳۴۰۹۸۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، عمر منصور، یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی طالبان افغانستان گفت: هیچ نیروی خارجی در حال حاضر در افغانستان نیست و این شامل نیرو‌های چینی نیز می‌شود.

شنبه شب، ساکنان بگرام افغانستان گفته بودند چراغ‌های روشن این پایگاه هوایی را دیدند که نخستین بار از زمان خروج نیرو‌های آمریکایی از این پایگاه روشن شده بودند.

اما منصور اطلاع داد که این اعضای طالبان بودند که چراغ‌های این پایگاه هوایی را روشن کردند.

خبرگزاری طلوع افغانستان از قول یکی از ساکنان بگرام گزارش کرد: چراغ‌ها بار دیگر در پایگاه هوایی بگرام روشن شدند. صدا‌هایی نیز در داخل این پایگاه به گوش می‌رسید. همچنین یک هواپیما هم در آنجا رویت شد.

گزارش‌های تایید نشده شایعاتی را درباره حضور نیروی هوایی چین در این پایگاه به وجود آورده است.

شبکه خبری راشاتودی نیز گزارش کرد: شایعه درباره حضور نیروی خارجی در افغانستان وجود دارد و انگشت اتهام هم به سوی چین است، اما این کشور این مساله را رد کرده است.

این اخبار پس از آن منتشر شده که "یون سون"، مدیر برنامه چین در اندیشکده مرکز استیمسون گفت، دولت پکن احتمالا به حضور در این پایگاه نظامی پس از خروج آمریکا از افغانستان بسیار تمایل دارد.

اوایل سپتامبر ۲۰۲۱، تحلیلگران گفته بودند چین به پایگاه هوایی بگرام که پیشتر در اختیار آمریکایی‌ها بود به منظور افزایش نفوذش در منطقه و برآشفتن آمریکا، چشم دارد.

"پال شینکمن"، خبرنویس US News نوشته که چین روابط دوستانه خود را با دولت جدید طالبان افغانستان تضمین کرده و حالا هم به دنبال بررسی راه‌های جدید برای افزایش تاثیر و شرمسار کردن آمریکاست.

وی افزود: پکن در حال بررسی استقرار نیروی نظامی و مقام‌های توسعه اقتصادی در پایگاه هوای بگرام است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها