درد مفاصل می تواند بسیار آزار دهنده باشد و می تواند در زندگی روزمره اختلال ایجاد کند. درد مزمن مفاصل اغلب به دلیل پیری است. ترک درد مفاصل می تواند استرس فوق العاده ای روی بدن ایجاد کند.
کد خبر: ۱۳۳۷۷۰۶

به گزارش جام جم آنلاین، درد مفاصل همچنین در اثر استفاده بیش از حد از مفاصل، آرتروز، کاهش تراکم استخوان و تروما ایجاد می شود. اگر هر روز احساس درد می کنید و نمی توانید علت را تعیین کنید، ممکن است بخواهید با این کار شروع کنید: دستور العمل های اسموتی وجود دارد که بسیار خوشمزه هستند و علاوه بر تسکین التهاب مفاصل باعث می شوند احساس بهتری داشته باشید.

در ادامه در مورد مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی فوق العاده که در کاهش درد مفاصل مؤثر است ، صحبت می کنیم و سپس دستور العمل را معرفی می کنیم. پس از درک اینکه چگونه هر ماده می تواند به شما کمک کند ، دستور العمل ها را امتحان کنید و بهترین ترکیب را برای خود بیابید.

ابتدا، نگاهی دقیق تر به التهاب، مکانیسم درد مفاصل می اندازیم.

التهاب نوعی مکانیسم دفاعی در بدن است. در واقع تلاش بدن برای محافظت از خود برای حذف محرک های مضر و شروع روند بهبودی است. عفونت، زخم ها و هرگونه آسیب بافتی بدون پاسخ های التهابی بهبود نمی یابند البته وجود التهاب همیشه به معنی وجود عفونت نیست.اختلالی که از بین نرود معمولاً یک بیماری خود ایمنی نامیده می شود.

التهاب مزمن همچنین می تواند باعث دررفتگی مفاصل و صدادادن عضلات شود. این عضلات سرانجام برای ایجاد ثبات در اتصالات در اطراف مفاصل جابجایی بازسازی می شوند، اما هرگز راحت نیستند. در این مرحله، جابجایی مفصل می تواند باعث درد سایر قسمت های بدن شود.

کمبود ویتامین اغلب باعث التهاب می شود، خصوصاً وقتی بدن فاقد کلسیم، بروملین، منیزیم و آهن باشد. اسموتی های زیر به منظور کاهش التهاب مزمن و تأمین مواد غذایی کافی برای کمک به درمان آسان تر بیماری قرار داده شده است.

مؤلفه آناناس که در بیماری های مفاصل مؤثر است ، بروملین است. این ماده ضد التهابی برای افرادی که مبتلا به آرتریت هستند بسیار توصیه می شود زیرا باعث کاهش تورم آسیب بافت نرم می شود. یکی دیگر از ویژگی های مهم آناناس این است که سرشار از ویتامین C ، منگنز ، مس ، فیبر و ویتامین B است.

در مورد ویتامین C ، آب پرتقال به قوی نگه داشتن رباط ها و تاندون ها کمک می کند و به حمایت از سلامت مفصل کمک می کند. خاصیت آنتی اکسیدانی آن استرس اکسیداتیو ناشی از آسیب رادیکال آزاد را کاهش می دهد. فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها به حمایت از سلامت سلولهای عروقی ، کاهش واکنشهای التهابی و تسکین درد کمک می کنند. آب پرتقال نیز از هر نظر عالی است ، زیرا حاوی منیزیم و کلسیم نیز هست ، که می تواند به سلامت مفصل کمک کند.

دارچین یک ادویه خوش طعم است که به بهبود گردش خون ، که می تواند با التهاب مسدود شود کمک کند و همچنین در درمان اختلالات مفاصل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در بعضی موارد ، آرتروز می تواند باعث التهاب و درد مزمن شود. مطالعه آرتریت روماتوئید و آسیب استخوانی نشان داد که این بیماری ها باعث افزایش فعالیت استئوکلاست و جذب استخوان می شوند. در این مطالعه ، مصرف دارچین باعث کاهش سرعت فعالیت پوکی استخوان و کاهش آسیب استخوانی شد.

غلات کامل مانند جو دوسر نشاسته مقاوم بوده و التهاب را کاهش می دهد. نوعی کربوهیدرات که بدون هضم از بدن عبور می کند و باکتری های سالم روده را تغذیه می کند ، نه کل بدن. باکتریهای سالم اسیدهای چرب را تولید می کنند و چربی ها را با کارایی بیشتری اکسیده می کنند و باعث کاهش التهاب می شوند. بلغور جو دوسر همچنین در یک وعده می تواند سرشار از آهن باشد که به رفع کمبود آهن ، یکی از دلایل عمده درد مفاصل کمک می کند.

عسل یک شیرین کننده طبیعی است که سرشار از آنتی اکسیدان است . هزاران سال است که به عنوان درمانی برای بیماری های مختلفی مانند سرفه و عفونت های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام مخلوط کردن با سرکه سیب از آن به عنوان یک مسکن طبیعی برای درد مفاصل استفاده می شود. اما فکر می کنم اسموتی هایی که معرفی می کنم خوشمزه تر هستند! ضمن بهره گیری از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در عسل می توانید از شیرینی آن لذت ببرید.

دستور العمل تهیه نوشیدنی:

مواد:

- آناناس دو تکه

- 1 فنجان جو دوسر

- 2 فنجان آب

- 1 لیوان آب پرتقال

- 1 چوب دارچین

- 1 قاشق چایخوری عسل طبیعی خام

آب و بلغور جو دوسر را درون یک قابلمه بریزید و طبق دستورالعمل بسته آن را بپزید.

بگذارید بلغور جو دوسر خنک شود.

آب پرتقال ، جو دوسر پخته شده سرد ، دارچین ، آناناس و عسل را در مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید تا نرم شود.

اگر بافت سبک تری می خواهید ، آب اضافه کنید.

این اسموتی را یک بار در روز به مدت 5 روز بنوشید. تا روز 5 ، درد مفاصل فروکش کند. اگر درد مفاصل شما به دلیل استفاده بیش از حد مفاصل شما نیست ، بلکه به دلیل پیری ، آرتروز یا حرکات تکراری اجتناب ناپذیر است ، ممکن است بخواهید این اسموتی خوشمزه را در برنامه روزمره خود بگنجانید.

اگر در طی 5 روز درد تسکین نیابد، به دلیل کمبود ویتامین یا استفاده بیش از حد از مفاصل ، ممکن است عوامل جدی تر از التهاب وجود داشته باشد. اگرچه این اسموتی یک نوشیدنی کامل است که حاوی چندین ماده مؤثر برای کاهش درد و التهاب است اما همه اختلالات احتمالی زمینه ای را درمان نمی کند. در این حالت ، مهم است که با پزشک خود در مورد تشخیص و برنامه ریزی درمان مشورت کنید.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها