احتمال زیرآب رفتن خانه های یک طبقه در ایالت لوئیزیانا آمریکا (+فیلم)

بر اساس پیش بینی ها، طوفان آیدا به محض ورود به منطقه ساحلی گرند آیل در لوئیزیانا باعث زیر آب رفتن خانه‌های یک طبقه خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۳۴۵۴۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از­ ­خبرگزاری صدا و سیما، طوفان آیدا به محض ورود به منطقه ساحلی گرند آیل در لوئیزیانا باعث زیر آب رفتن خانه‌های یک طبقه خواهد شد. پیش بینی می‌شود طوفان آیدا وقتی به ایالت لوئیزیانا می‌رسد، شدت بگیرد و به طوفان درجه چهار تبدیل شود.

کارشناس هواشناسی سی ان ان درباره خطرناک بودن طوفان آیدا به خصوص در منطقه ساحلی گرند آیل در ایالت لوئیزیانا گفت: وقتی طوفان شروع شود سطح آب دریا (خلیج مکزیک) بالا می‌آید. طوفان باعث می‌شود آب دریا با شدت بیشتری به سمت ساحل حرکت کند، سطح آب در مناطق ساحلی بین سه تا چهار و نیم متر بالا می‌آید که باعث می‌شود طبقه اول خانه‌ها زیر آب فرو برود. تصور کنید کسی در خانه اش بماند. چنین فردی چاره‌ای ندارد جز اینکه به طبقه دوم خانه اش برود یا اینکه اگر خانه اش یک طبقه است باید روی سقف خانه اش برود.

با نزدیک شدن یک توفان قدرتمند از خلیج مکزیک، ده‌ها هزار نفر از مردم در ایالت لوئیزیانا در جنوب آمریکا برای ترک منطقه و رسیدن به نقاط امن تلاش می‌کنند. انتظار می‌رود توفان آیدا عصر یکشنبه با باد‌هایی به سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت و خیزش خطرناک امواج دریا به خشکی برسد. جان بل فرماندار لوئیزیانا اخطار داده است که آیدا می‌تواند یکی از قوی‌تر توفان‌ها در ۱۵۰ سال اخیر باشد. او روز شنبه به مردم هشدار داد که فرصت برای ترک منطقه "بسیار کم است. "
 
تعداد بازدید : 105
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها