شرکت رجا به منظور بهره‌گیری از توان فناوران داخلی فراخوانی را برای تولید «سامانه ثبت و پردازش داده‌های برداشتی از خطوط ریلی توسط پهپاد» از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های سراسر کشور دعوت به همکاری کرده است.
شرکت رجا به منظور بهره‌گیری از توان فناوران داخلی فراخوانی را برای تولید «سامانه ثبت و پردازش داده‌های برداشتی از خطوط ریلی توسط پهپاد» از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های سراسر کشور دعوت به همکاری کرده است.
کد خبر: ۱۳۳۲۲۰۱
به گزارش جام‌جم آنلاین، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در جهت توسعه فناوری‌های نوین و بومی‌سازی فناوری‌ها و همچنین تعامل با ذی‌نفعان و هم‌افزایی بین اعضای زیست‌بوم فناوری در صنعت حمل‌ونقل ریلی در راستای حل مسائل این حوزه با تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت و توانمندی متخصصین داخلی از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های سراسر کشور جهت «طراحی، پیاده‌سازی، تست و راه‌اندازی سامانه مکانمند پردازش تصویر داده‌های مصور برداشتی از خطوط ریلی» از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های سراسر کشور دعوت به همکاری کرده است.

در متن این فراخوان، در مورد قابلیت‌های مورد نظر برای این سامانه موارد زیر ذکر شده است:

۱- قابلیت تشخیص عیوب اجزای مختلف پل (عرشه، پایه، کوله‌ها و اتصالات) مانند شوره‌زدگی، شکستگی و درز و ترک، نشست پایه و مسدود شدن دهانه‌ها، زنگ‌زدگی و خوردگی اتصالات پل و ارائه تغییرات آن‌ها در بازه‌های زمانی مورد نظر داشته باشد.

۲- قابلیت شناسایی عیوب روباره‌های تونل و ترانشه‌های راه‌آهن شامل شناسایی درز و ترک، رانش و ریزش، حرکات جانبی، تغییرات فیزیکی، و شناسایی مسیر‌های زهکشی و نفوذ آب و ثبت و نمایش تغییرات آن‌ها در بازه زمانی مورد نظر را داشته باشد.

۳- قابلیت شناسایی عیوب روسازی خط شامل خوردگی، درز و ترک و شکستگی، انحنا و تاب خوردگی خط، درز و ترک تراورس و خوردگی و بازشدن اتصالات خطوط و ارائه تغییرات آن‌ها در بازه‌های زمانی مورد نظر را داشته باشد.

۴- قابلیت شناسایی اِلمان‌ها و علائم مربوط به خط و اطراف آن مانند چراغ علائم یا میله راهنما، باکس سوزن و تجهیزات منصوب بر روی خط مانند سوزن خط و ارائه تغییرات آن‌ها در بازه‌های زمانی مورد نظر را داشته باشد.

۵- قابلیت شناسایی و ثبت اطلاعات مربوط به اموال انباشته شده در اطراف خطوط ریلی و ارائه تغییرات آن‌ها در بازه‌های زمانی مورد نظر را داشته باشد.

گرافیک قوی و کاربر پسند، قابلیت برنامه‌نویسی و افزودن ماژول‌های جدید به نرم‌افزار و سفارشی‌سازی ابزار‌ها و دستورات، امکان تهیه گزارش از خروجی‌ها به صورت فیلم، تصویر، گراف، جدول اکسل و نقشه، دارا بودن داده پایگاه قوی و با قابلیت قرارگیری در بستر وب مانند قرارگیری خروجی نرم‌افزار در بستر وب جی‌ای اس، قابلیت شناسایی و نمایش تغییرات عوارض مورد بررسی در یک سری زمانی به صورت نقطه، خط، پلیگون، نمودار، تصویر دوبعدی و سه بعدی و الگوریتم‌های عددی نیز به عنوان قابلیت‌های پیشنهادی برای این سامانه و نرم افزار مورد نظر آن ذکر شده است.

همچنین موارد زیر به عنوان معیار‌های ارزیابی طرح‌های ارائه شده در این فراخوان ذکر شده است:

۱- موجود بودن نرم‌افزار تجاری‌سازی شده یا آمادگی بالای فناوری پیشنهادی برای تجاری‌سازی

۲- تناسب حداکثری نرم‌افزار موجود با نیاز‌های اعلام شده از سوی راه‌آهن

۳- تکمیل بودن پروپزال دریافتی از سوی شرکت (فنی و مالی)

۴- تجربه کاری و توانمندی پیشنهاد دهنده در زمینه اجرای پروژه

۵- پیشنهاد تکمیلی در حوزه سایر نیاز‌های راه‌آهن، حوزه‌های ایمنی، مدیریت بحران، پیشگیری از سرقت و پایش زیرساخت‌ها

در این راستا از تمامی شرکت‌ها و مراکز فناورانه دعوت شده است که با در نظر گرفتن معیار‌های ارزیابی، مدارک و پیشنهاد‌های خود را حداکثر تا تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ به مرکز توسعه، آموزش و فناوری راه‌آهن جمهوری اسلامی ارسال کنند. طرح‌های ارسالی در کارگروه‌های مربوطه بررسی و ارزیابی شده و طرح‌های برتر از طریق فرآیند رویداد‌های سه شنبه‌های ریلی با طعم فناوری معرفی و حمایت خواهند شد.

برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانید به ادمین کانال Railtechnology@ در فضای مجازی پیام ارسال کرده یا با شماره ۵۵۱۲۵۱۵۵ تماس بگیرید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها