صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی به مناسبت ایام محرم ویژه برنامه های متعدد خود را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۳۱۹۱۲

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، باتوجه به شرایط ویژه کرونایی در کشور و محدودیت های سفر، صداوسیمای خراسان رضوی با بهره گیری از حداکثر توان و ظرفیت خود و به منظور تعظیم شعائر دینی و گرامی داشت یاد و خاطره عزای آل الله برنامه های ویژه ای را برای مخاطبان استانی و سایر علاقمندان به اهل بیت عصمت و طهارت که از مشهد مقدس دور هستند تدارک دیده است. فهرست برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی  در دهه اول محرم والحرام عبارتند از :

برنامه های سیمای خراسان رضوی:

  • مجموعه برنامه "صبح خراسانی " ویژه صبحگاهی در قالبی ترکیبی برای دهه اول محرم در 10 برنامه 30 دقیقه ای مجموعا 300 دقیقه زنده ومستقیم با رویکرد زنده نگه داشتن قیام عاشورای سرور و سالار شهیدان تولید وپخش میشود.
  •  مجموعه برنامه "شب شرقی"با رویکرد تحلیل و کنکاش پیرامون فلسفه قیام عاشورا در قالبی ترکیبی  در10 برنامه 30 دقیقه ای مجموعا 300 دقیقه زنده ومستقیم تولید وپخش میشود.
  • مجموعه برنامه "تا آسمان "ویژه اذانگاهی ظهر می باشد که با تقارن زمانی این زمان با شهادت حسین ابن عای و یاران باوفایش در ظهرگاه سال 61 هجری، باهدف تشریح اهمیت نماز در دین مبین اسلام در قالبی ترکیبی و باحضور کارشناسان شهیر حوزه اخلاق و معارف اسلامی 10 برنامه 40 دقیقه ای مجموعا 400 دقیقه زنده ومستقیم به روی آنتن می رود.
  •  مجموعه برنامه "در مسیر زندگی "با موضوع "خانواده حسینی و مکتب عاشورا" در قالبی ترکیبی 10 برنامه 25 دقیقه ای مجموعا 250 دقیقه بصورت زنده تولید وپخش میشود.
  • مجموعه برنامه" مرثیه آفتاب"با موضوع محرم در حریم مطهر رضوی در قالبی ترکیبی با 12 برنامه 60 دقیقه ای مجموعا 600 دقیقه بصورت زنده انعکاس دهنده مراسم و ویژه برنامه های های حرم رضوی به روی آنتن می رود .
  • مجموعه "عزیزم حسین"با موضوع محرم در قالب مستند گزارشی در 15 برنامه 40 دقیقه ای مجموعا 600 دقیقه به صورت تولیدی منعکس کننده حالات و روحیات و نظرات مردم و عزاداران نسبت به سرور و سالار شهیدان خواهد بود.
  •  ویژه برنامه "روز تاسوعای حسینی"در قالب ترکیبی ،گزارشی در 550 دقیقه بصورت زنده ومستقیم منعکس کننده مراسم و عزاداری ها و هیئات مشهد می باشد.
  •  ویژه برنامه "روز عاشورا " نیز در قالبی ترکیبی ،گزارشی در یک برنامه 550 دقیقه ای بصورت زنده ومستقیم منعکس کننده مراسم و عزاداری ها و هیئات مشهد می باشد.
  •  مجموعه میان برنامه های "ارتباطات زنده با حرم مطهر رضوی" در قالبی گزارشی و تصویری 15 برنامه 15 دقیقه ای مجموعا 225 دقیقه زنده به انعکاس فضای معنوی حرم مطهر رضوی می پردازد .

برنامه های صدای خراسان رضوی:

  • مجموعه برنامه "حسینیه دل " در قالب کلامی و روایی با 12 برنامه 90 دقیقه ای مجموعا 900 دقیقه بصورت زنده و باحضور کارشناسان فلسفه نهضت حسینی را برای مخاطبان تشریح می کند.
  •  ویژه برنامه "تاسوعای حسینی " در قالب کلامی پیامی با یک برنامه بمدت 300 دقیقه زنده ومستقیم عزاداری مردم مشهد و مجاورین حرم مطهر رضوی را در روز تاسوعای حسینی منعکس خواهد نمود .
  • ویژه برنامه "عاشورای حسینی "در قالب کلامی پیامی و با یک برنامه 300 دقیقه ای بصورت زنده ومستقیم عزاداری مردم مشهد و مجاورین حرم مطهر رضوی را در روز عاشورا منعکس خواهد نمود.
  • مجموعه برنامه "شب های محرم "در قالب کلامی و با 10 برنامه 60 دقیقه ای مجموعا 600 دقیقه بصورت زنده تولید و علاوه بر تبیین قیام عاشورا به ذکر مصیبت حضرت سید الشهدا و یاران باوفایش می پردازد.
  •  مجموعه برنامه "روایت رستگاری " در قالب کلامی روایی در 10 برنامه 8 دقیقه ای  و با موضوع"روز شمار دهه اول محرم " مجموعا در 80 دقیقه به ذکر تاریخی قیام عاشورا می پردازد.
  • پخش روزانه "زیارت وارث "  به مدت 15 دقیقه به مدت 10 روز مجموعا 150 دقیقه صیقل دهنده روح و جان شنوندگان خواهد بود .
  •  مجموعه برنامه پرسش و پاسخ "پرسمان محرم " در قالب کلامی با 10 برنامه 15 دقیقه ای مجموعا 150 دقیقه باهدف روشنگری، به سوالات جوانان درباره فلسفه قیام عاشورا پاسخ می دهد.
  • مجموعه برنامه "معروف " در قالب کلامی روایی به مناسبت هفته امر به معروف ونهی از منکر با10 برنامه 20 دقیقه ای مجموعا 200 دقیقه امر بمعروف و نهی از منکر-این مهمترین علت قیام حضرت اباعبدالله الحسین- را تشریح می کند.
  •  " سخنرانی های مذهبی" وعاظ و سخنرانان شهیر مشهد در 10 برنامه 30 دقیقه ای مجموعا 300 دقیقه پخش خواهد شد.

ویژه برنامه های رادیو زیارت:

  • ویژه برنامه "حسینیه ایران" با هدف تلاش برای زنده نگه داشتن حماسه حسینی و روحیه عزتمداری، كمك به ترویج امر به معروف و نهی از منكر و كمك به دمیدن روحیه ایثار و فداكاری در جامعه به تهیه کنندگی محمدناصر رازجو تهیه و پخش می شود. این برنامه با شعار"من رسانه حسینم" هرشب بمدت 120 دقیقه از ساعت 22 الی 24 از این شبکه رادیویی بصورت زنده پخش می شود و مقرر شده است بطور همزمان از شبکه فرهنگ و رادیوهای استانی نیز پوشش داده شده و پخش گردد."حسینیه ایران" از بخش های جذابی همچون: كارشناس حضوری از اساتید حوزه و دانشگاه برای تحلیل و تبیین موضوع برنامه، " نغمه خوان عشق "حضور مداحان اهل بیت در برنامه همراه با گفتگو و مداحی، شعر آیینی) شعر خوانی در باب حماسه حسینی)،  محرم در ایران (آداب و رسوم مردم مناطق ایران در ماه محرم)، توصیه ها و بیان نكات بهداشتی در عزاداری،  خادم امام (گفتگو با خادمان حرم امام رضا)،  جانها همه پروانه اوست (گفتگوی كوتاه با چهره های فرهنگی ملی) تشکیل شده است. اجرای "حسینیه ایران" را سیدکمال هاشم زاده بعهده خواهد داشت. حسینیه ایران از استودیو امام رضای این شبکه واقع در صحن پیامبراعظم حرم رضوی پخش می شود و بصورت تصویری نیز از پایگاه اینترنتی شبکه زیارت به نشانی ziarat.seda.ir  و همچنین صفحه این شبکه در اپلیکیشن ایرانصدا علاوه بر پخش صوتی، تصاویر ناب و جذاب حرم مطهر رضوی را به سمع و نظر شنوندگان و بینندگان می رساند.

 

  • ویژه برنامه روزهای تاسوعا و عاشورای شبکه رادیویی زیارت با عنوان "بین الحرمین" با اهداف  آشنایایی مخاطبان  و بررسی پیام و فلسفه قیام عاشورا و ایجاد شور و حال حسینی و اقامه عزای حسینی با پوشش برنامهای حرم امام رضا )ع( به روی آنتن می رود."بین الحرمین" که توسط امیرحسن روحانی تهیه می شود توسط سادات جواهری نوشته شده و با اجرای میثم مسرور و صدابرداری محراب مهماندوست به روی آنتن می رود. این برنامه باهدف ترویج حق و عمل به آن؛ نهی از ترویج باطل و بازداشتن از عمل به آن؛ نپذیرفتن زندگی ذلت بار و ننگین دنیا، وانتخاب زندگی با سعادت آخرتکه  از جمله مهمترین اهداف قیام امام حسین علیه سلام است در این برنامه به ابعاد مختلف این پیامها پرداخته و مصادیق آنها در جامعه امروز نیز بیان خواهد شد."بین الحرمین" با زمان 240 دقیقه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت 9:30 دقیقه الی 13:30 دقیقه بصورت زنده از استودیوی امام رضای شبکه رادیویی زیارت و از حرم مطهر امام رضا علیه السلام پخش می شود.

 

  • "واقعه حره" عنوان نمایشی است از گروه نمایش رادیوزیارت به نویسندگی نگار تشکری و به تهیه کنندگی امیررضا رئوف. این نمایش  سه قسمتی است كه به واقعه خونین حرّه و همچنین نقش امام سجاد (ع)در ارتباط با این قیام می پردازد. واقعه حرّه؛ رخدادی بسیار تلخ و سنگین است كه بر اساس نظر برخی از مورخان در روزهای پایانی ماه ذی الحجه سال ٦٣ هجری قمری در ایام سلطنت "یزید بن معاویه"، میان لشكریان شام و مردم مدینه به وقوع پیوست. واقعه حرّه را به حق باید یكی از فجایع تاریخ دانست و در شمار زشت ترین حوادث سلطنت "بنی امیه" به حساب آورد. دراین روز( حرّه) ٨٠ صحابه پیامبر(ص) كشته شد و از قریش و انصارنیز ٧٠٠ نفر به قتل رسیدند.این نمایش در 3 قسمت 30 دقیقه ای و با بازی شخصیت های اصلی عبدالله بن حنظله/ یزید / مسلم بن عقبه/ نعمان (پسر عبدالله بن حنظله) جهت پخش در ماه محرم اجرا می شود.

از سویی دیگر شبکه رادیویی زیارت علاوه بر برنامه های زنده و ویژه فوق الذکر، برنامه های متنوعی را نیز بصورت تامینی در لیست پخش خود قرار داده است.

همچنین واحد گرافیک شبکه رادیویی زیارت با تولید بیش از 100 پوستر و عکس نوشت محتوای برگرفته از نهضت عاشورا را در نمای بصری شبکه و برنامه ها به معرض دید مخاطبان رادیونما و فضای مجازی این شبکه قرار می دهد.

تازه های تولیدی فضای مجازی صدا و سیمای خراسان رضوی:

  • تولید کلیپ گرافیکی " راه روشن " حاوی سخن وکلام بزرگان  و خطبای شهیر در موضوع محرم الحرام در 10 قسمت 3 دقیقه ای مجموعا 30 دقیقه خواهد بود.
  •  تولید ویدئو کامنت های "آزادگان " حاوی الهام اسرای دفاع مقدس از سرور وسالار شهیدان در 5 قسمت 3 دقیقه ای مجموعا 15 دقیقه خواهد بود.
  •  تولید فتو کامنت های "خراسان وجبهه" حاوی معرفی فرماندهان و رزمندگان خراسان رضوی در دفاع مقدس و آموزه های ایثار و شهادت در 10 قسمت 3 دقیقه ای خواهد بود.
  •  پیش بینی آرایه های گرافیکی و مزین بودن سامانه به رنگ وبوی محرم وسوگ آل الله در ایام عزاداری و اطلاع رسانی به هنگام برنامه های صدا وسیما  و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی محرم الحرام .

برنامه های رادیو برونمرزی "رادیو دری ":

  •  مجموعه برنامه "نغمه های محرمی "در قالبی کلامی ،پیامی و آوایی 6 برنامه 20 دقیقه ای مجموعا 120 دقیقه ضبطی تولید وپخش میشود .
  •  مجموعه برنامه "عرفان سرخ " در قالب کلامی ،آوایی12 برنامه 15 دقیقه ای مجموعا 180 دقیقه ضبطی تولید وپخش میشود .
  •  مجموعه برنامه "مرثیه عشق " در قالب کلامی آوایی 12 برنامه 10 دقیقه ای مجموعا 120 دقیقه ای ضبطی تولید وپخش میشود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها