نجات جان دو صیاد پس از شش ساعت عملیات مشترک جستجو ونجات درشب

عاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت : طی یک عملیات  جستجو و نجات مشترک با نیروی دریایی سپاه وپس از تلاشی شش ساعته  آن هم درتاریکی شب دو صیاد مفقود شده قشمی نجات یافته ودر سلامت کامل به آغوش خانواده باز گشتند .
کد خبر: ۱۳۲۸۳۷۴

به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت : طی یک عملیات جستجو و نجات مشترک با نیروی دریایی سپاه وپس از تلاشی شش ساعته  آن هم درتاریکی شب دو صیاد مفقود شده قشمی نجات یافته ودر سلامت کامل به آغوش خانواده باز گشتند .

"اسماعیل مکی زاده در تشریح عملیات جستجو ونجات دریایی شب گذشته 29 تیر ماه گفت : در ساعت 17:45طی تماس مردمی با مرکز جستجو ونجات دریایی بندرعباس (*MRCC ) خبری مبنی بر غرق شدن یک فروند قایق تشتی صیادی در محدوده بین جنوب شرق قشم و غرب لارک و مفقود شدن دو نفر سرنشین این قایق واصل شد.

وی افزود : از آنجایی که شرایط متاثر از طوفان حاکم بر بنادر وجزایر مرکزاستان  مضاف برآن تاریکی شب دامنه عملیات جستجو و نجات را وسیعتر می نمود؛ انجام عملیات مشترک با حضور شناورهایی ناجی متعلق به سازمان بنادر ودریا نوردی ، شناور ندسا و چندین فروند شناور همیار ناجی  در دستور کار قرار گرفت وبلافاصله 5 فروند شناور به محل اعزام شدند .

معاون دریایی ادار ه کل بنادر ودریا نوردی هرمزگان بابیان اینکه وزش باد شدید در هنگام غرق شدن شناور احتمال  انتقال مفقود شدگان را دورتر از محل متصور می نمود اظهارداشت : در یک عملیات مشترک شبانه وبا  پایش وسیع منطقه که شش ساعت به طول انجامید ؛ خوشبختانه حوالی ساعت 22:30 شناور ناجی 15 هر دو صیاد که  خود را به کمک اشیا (تکه چوب و دبه آب )  شناور نگه داشته بودند پیدا شدند .

وی ادامه داد : این دو صیاد یکی 60 ساله و دیگری 35 ساله  توسط ناجی مذکور به بندر شهید ذاکری قشم منتقل وجهت حصول اطمینان از وضعیت سلامتشان توسط تیم هلال احمر به بیمارستان قشم انتقال یافتند .

مکی زاده با قدردانی از مشارکت نیروی دریایی سپاه ، همیاران ناجی و تلاش کارکنان ناجی 15 و ناجی 10 در این عملیات اظهارداشت : عدم توجه به هشدارهای هوا شناسی و دریا روی در شرایط نامساعد جوی علت بروز این حادثه بوده است .

شایان ذکر است عصر روز  29 تیر ماه طوفانی سهمگین بنادر و جزایر مرکز استان را درنوردید که پیشتر اخطارهای هواشناسی مبنی بر عدم تردد درآن مقطع زمانی از سوی اداره کل هواشناسی استان و مرکز جستجو ونجات دریایی به طرق مختلف اطلاع رسانی شده بود .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها