بحران کمبود آمبولانس در هرمزگان جدی است

اورژانس پیش بیمارستانی یکی از مهمترین بخش های نظام ارائه خدمات درماني و حفظ حیات بیماران است که هم اکنون هرمزگان با بحران  در  این بخش نیازمند حمایت است.
اورژانس پیش بیمارستانی یکی از مهمترین بخش های نظام ارائه خدمات درماني و حفظ حیات بیماران است که هم اکنون هرمزگان با بحران  در  این بخش نیازمند حمایت است.
کد خبر: ۱۳۲۶۴۱۰

به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،اورژانس پیش بیمارستانی یکی از مهمترین بخش های نظام ارائه خدمات درماني و حفظ حیات بیماران است که هم اکنون هرمزگان با بحران  در  این بخش نیازمند حمایت است.
 
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث فوریت های پزشکی استان هرمزگان با  اعلام خبر بالا گفت:اورژانس پيش بيمارستاني بخش مهمي از نظام ارائه خدمات بهداشتي درماني را تشکيل مي دهد. 

حسین قاسمی افزود: لازمه ارائه خدمات مناسب، وجود آمبولانس هاي مجهزي است که نقش مهمي در حفظ جان بيماراني که نياز به اقدامات فوري دارند، ايفا می کند و امروزه این بخش بدلیل افزایش میزان تقاضا ناشی از حوادث رانندگي و بحران ناشی از کرونا و از سویی فرسایش و از کارافتادگی آمبولانس های موجود نیازمند حمایت جدی جهت تامین آمبولانس های مجهز است.

  قاسمی در ادامه اظهارکرد: علیرغم اضافه شدن ۶۰ دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر  ۳۱۵ در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به ناوگان امدادی و عملیاتی اورژانس ۱۱۵ استان، همچنان بخش اورژانس پیش بیمارستانی با بحران کمبود آمبولانس مواجه است چرا که از یک سو آمبولانس های اضافه شده به دلیل طولانی شدن روند پروسه ترخیص و شرایط نامناسب نگهداری آنها در گمرک قبل از ورود به سیستم عملیاتی  دچار فرسودگی شده بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر عدم سازگاری انها  با شرایط جوی استان  و سوخت های موجود در شبکه توزیع سوخت کشور و راههای صعب‌العبور برخی از مناطق استان  موجب افزایش استهلاک و  آسیب های شدید و مکرر خصوصا به پمپ انژکتور آمبولانس ها شد که  هزینه تعمیر هر پمپ مبلغی معادل ۶۰۰ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: تا کنون تعداد ۴ عدد از این آمبولانس ها نوسازی و تعمیر و به سیستم امداد رسانی وارد شده است اما همچنان تعداد 20 دستگاه نیازمند تعمیر اساسی است که این خود مستلزم تامین اعتبارمعادل 24 میلیارد ریال است. 
 
دکتر قاسمی با  اشاره به آماده  بودن سه پایگاه جاده‌ای جهت بهره برداری گفت : متاسفانه علی رغم آماده بودن سازه پایگاهها به دلیل کمبود آمبولانس در حال حاضر امکان بهره برداری از آنها  وجود ندارد و  جهت راه اندازی پایگاه های جدید و تامین آمبولانس های پشتیبان به منظور ارائه خدمات مطلوب پیش بیمارستانی در مواقع بحران ، حداقل ۳۵ دستگاه آمبولانس مجهز باید به سیستم اورژانس پیش بیمارستانی استان هرمزگان اضافه شود که برای خریدار آن هزینه‌ای بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
 
دکتر قاسمی با اعلام این که شاید روزی برای هر یک از ما پیش بیاید که برای نجات جان عزیزی نیازمند حضور به موقع نیروی امدادی پیش بیمارستانی باشیم از خیرین حوزه سلامت، سازمان ها و شرکت های فعال در استان خواست پای کار آمده و در راستای عمل به رسالت اجتماعی خود اورژانس ۱۱۵ را در تامین آمبولانس و امداد رسانی به مردم شریف استان یاری نمایند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها