یک گروه صنعت آسیایی که شامل گوگل ، فیس بوک و توییتر است هشدار داده اگر قلمرو چین به دنبال برنامه هایی برای تغییر قوانین حریم خصوصی باشد شرکت های فناوری می توانند ارائه خدمات خود را در هنگ کنگ متوقف کنند.
کد خبر: ۱۳۲۴۹۴۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین،  این اخطار در نامه ای از طرف ائتلاف اینترنت آسیا ارسال شده است که در آن شرکت های گوگل، فیسبوک، توییتر، اپل، لینکدین و .. عضو هستند.

اصلاحات پیشنهادی برای نقض قوانین حریم خصوصی در هنگ‌کنگ با انتقادات شدیدی روبرو شده است. چین به دنبال تحریم های برخی از شرکت های غربی طرح اصلاح قوانین حریم خصوصی در رابطه با این پلتفرم ها نظیر فیسبوک و ... زده در هنگ کنگ را در دست دارد. بر این اساس چین می تواند «افراد» را تحریم کند و به حریم خصوصی آنها دست ببرد.

این نامه که ابتدا محتوای آن توسط وال استریت ژورنال گزارش شد، گفت که ایجاد تحریم‌ها با هدف افراد با هنجارهای جهانی و گرایش‌ها همسو نیست.

تنها راه جلوگیری از این تحریم‌ها برای شرکت‌های فن‌آوری این است که از سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات خود در هنگ‌کنگ خودداری کنند در نتیجه باعث محروم شدن تجار و مصرف کنندگان هنگ‌کنگی می شود.

در این سند شش صفحه‌ای، رئیس مدیریت ائتلاف اینترنت آسیا ، جف پین، تایید کرد که اصلاحات پیشنهادی بر امنیت و داده‌های شخصی افراد تمرکز دارد.

به دنبال اعتراضات گسترده طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ ، انتشار اطلاعات شخصی در این کشور به اوج رسیده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها