سی جی تی ان گزارش داد؛

ماه پیمایی دو فضانورد چینی +فیلم

دو فضانورد چینی در ماه به پیاده روی رفتند.
کد خبر: ۱۳۲۴۷۰۷

به گزارش جام جم آنلاین، به نقل از شبکه تلویزیونی سی جی تی ان وابسته به حکومت چین، چین در عرصه فناوری به دستاورد قابل توجهی دست یافته است.

تعداد بازدید : 116

دو فضانورد چینی برای نخستین بار از ایستگاه فضایی جدید چین در ماه پا بیرون گذاشتند. این نخستین راهپیمایی آن‌ها در سطح ماه از زمان قرار گرفتن در ایستگاه فضایی در ماه ژوئن تاکنون است. یکی از ماموریت‌های این دو فضانورد در این ماه پیمایی، نصب یک دوربین با دید گسترده در ارتفاعی بالاتر در سطح ماه بود. فضانوردان دیگری که در داخل ایستگاه فضایی بودند از نزدیک اقدامات این دو فضانورد را پایش می‌کردند.

در پائیز سال گذشته چین فضاپیمای چانگ ۵ را به منظور جمع آوری موادی از سطح ماه برای کمک به دانشمندان در نحوه شکل گیری ماه به فضا پرتاب کرد.

آن پرتاب نخستین تلاش چین برای بازیابی نمونه‌هایی از سطح ماه از دهه هفتاد قرن گذشته میلادی تاکنون بود. راکت حامل این فضاپیما موسوم به لانگ مارچ ۵، از مرکز فضایی ونچانگ در جزیره هاینان در جنوب چین به فضا پرتاب شد. این راکت حامل فضاپیمای چانگ ۵ بود.

در اواخر پائیز سال گذشته در همان زمان قطعات جدیدی از ایستگاه فضایی چین به وزن ۶.۶۴ تن با یک فضاپیمای باری به نام تیانژو -۲ به فضا پرتاب شد.
 
منبع : ­خبرگزاری صدا و سیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها