رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مهندسین معماری استان کرمان خبرداد:

برگزاری گردهمایی بزرگ معماران استان کرمان در تالار فرهنگ و هنر

رونمایی از سامانه یکپارچه شهرسازی و نوسازی شهرداری کرمان

در هفتۀ پنجاه‌وسوم از پویش افتتاح شهرداری کرمان با شعار هر هفته یک افتتاح،سامانه یکپارچه شهرسازی ونوسازی شهرداری کرمان رونمایی شد.
کد خبر: ۱۳۲۴۲۲۶

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ شهردار کرمان در مراسم رونمایی از این سامانه که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و مدیران شهرداری برگزار شد، گفت: استقرار این سامانه اگرچه به لحاظ اعتباری با هشت پروژه بزرگ بهره‌برداری‌شده برابری نمی‌کند، اما به لحاظ اهمیت و کاربرد، در ردیف این هشت پروژه است و به اندازۀ آن‌ها، مهم و مستلزم صرفِ زمان زیادی بود و توان زیادی برای استقرار و بارگذاری این سیستم صرف شده است.

سیدمهران عالم زاده، این قابلیت را تحول بزرگی در زمینۀ شفافیت در حوزۀ معماری و شهرسازی دانست و با بیان اینکه این سامانه، ابزار و قابلیت خوبی برای بومی‌سازی با تکیه بر دانش و تجربه است، گفت: در ابتدا نرم‌افزار سیماک معرفی شد که پاسخ‌گوی اهداف و نیازهای حوزۀ معماری و شهرسازی نبود.

وی افزود: براساس مطالعات انجام گرفته، نرم‌افزارهای مورد استفاده در شهرداری‌های دیگر کشور بررسی و درنهایت برای خرید نرم‌افزار جامع شهرسازی و نوسازی با موافقت و نظر کارشناسی شورای اسلامی شهر تصمیم‌گیری شد.

شهردار کرمان با بیان اینکه اجرا و جا انداختن این نرم‌افزار در ابتدا با مخالفت‌هایی همراه بود، گفت: از نظر من نرم‌افزار یکپارچه و جامع شهرسازی و نوسازی باید خریداری می‌شد؛ چراکه اعتقاد دارم باید نظر کارشناسی حاکم باشد
.
عالم‌زاده، با تأکید براینکه با تلاش‌های مستمر بالاخره نرم‌افزار جامع شهرسازی به سیستم شهرداری وارد شد، افزود: یکی از دلایل بزرگ برای بارگذاری این پروژه را سیستیمی بودن آن و لزوم همکاری و همیاری همۀ بخش‌های شهرداری دانست و یادآور شد:هرچند این سیستم یک سال در شهرداری پیاده‌سازی شده، اما قصد داشتیم تا پس از تکمیل و پختگی بیشتر، از آن رونمایی کنیم.

عالم‌زاده افزود: اجرای این سامانه که هم‌اکنون مراحل آزمایشی خود را پشت سر گذاشته، آغاز یک رویداد خوب در شهرداری کرمان است.

وی ضمن تشکر از از شرکت صفارایانه به‌واسطه همکاری و همراهی برای اجرای این سامانه در شهرداری کرمان گفت: این نرم‌افزار باید در آینده خدمات و زیرسیستم‌های بهتری به مردم ارایه دهد.

شهردار کرمان افزود:یکی از خدمات این سیستم،دورکاری است که علاوه بر همکاران، شهروندان نیز می‌توانند از منازل امور مربوط را پیگیری کنند.

عالم‌زاده، ضمن تشکر از حوزۀ شهرسازی و معماری شهرداری کرمان، از سازمان فاوا و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری به‌واسطه پیگیری روند کار و معاونت مالی و اقتصادی به لحاظ پشتیبانی مالی این پروژه تشکر کرد.

وی افزود:همچنین از اعضای شورای اسلامی شهر به‌واسطه ارایۀ نظرات کارشناسی و از حوزۀ حراست به‌دلیل پیگیری‌های زیاد برای تحقق و جا انداختن این سامانه تشکر می‌کنم. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها