معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: امسال بیش از ۲۷۹ هزار دانش آموز در آزمون ورودی مدارس سمپاد به صورت هماهنگ کشوری شرکت کردند.
کد خبر: ۱۳۲۰۵۱۲
به گزارش جام جم آنلاین البرز، رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در بازدید از حوزه آزمون آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج و نظرآباد استان اگفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مهمترین محور فرآیند برگزاری این آزمون است زیرا حفظ سلامت دانش آموزان در درجه اول اهمیت آموزش و پرورش قرار دارد.
الهام یاوری با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ حوزه آزمون در کشور برای برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پیش بینی شد، گفت: دستورالعمل برگزاری این آزمون درقالب بخشنامه به استان ها ارسال شد تا همه عوامل اجرایی خود را موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی دراین وضعیت سخت کرونایی بدانند و خانواده ها نگران وضعیت سلامت فرزندانشان درحوزه های آزمون نباشند.
 
وی افزود: آزمون پایه هفتم روز پنجشنبه با شرکت ۱۷۶ هزار دانش آموز برگزار شد که حدود ۱۷ هزار نفرآن با کسب امتیاز بالا در مدارس استعدادهای درخشان متوسطه دوره اول پذیرفته می شوند.
یاوری گفت: روز جمعه نیز آزمون پایه دهم با حضور ۱۰۳ هزار دانش آموز درحال برگزاری است که از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در مدارس استعدادهای درخشان متوسطه دوره دوم پذیرفته می شوند.
 
وی از رعایت پروتکل های بهداشتی دربرگزاری آزمون استعدادهای درخشان در استان اظهار رضایت کرد و افزود: آزمون روز پنجشنبه در۴۷  حوزه آزمون مدارس سمپاد استان نیز با شرکت  پنج  هزار و ۹۲۱ دانش آموز که ۳۱۴۱ پسر و ۲ هزار و ۷۸۰  دختر برگزار شد.
 
وی گفت: در روز جمعه دهم خردادماه نیز آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان استان البرز برای پایه دهم در ۲۷ حوزه در حال برگزاری است که در آن سه هزارو ۳۲۷ داوطلب شرکت می کند که از این تعداد یک هزارو ۵۵۶ پسر و یک هزارو۷۷۱ دختر شرکت کردند.
 
یاوری در ادامه به برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس سمپاد درکشور پرداخت و عنوان کرد: اکنون مدارس سمپاد به سمت مسئله محور و انتخاب محوری با رویکرد مدارس مشارکتی و گفتگو مدارهمراه با نشاط و شور انگیزی سوق داده شده است.
 
رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اضافه کرد: در مدارس سمپاد به تربیت فراگیر برای همه دانش آموزان توجه می شود.
 
استان البرز ۱۷ مدرسه سمپاد دارد که پنج هزار و ۸۶ دانش آموز درآن تحصیل می کند.
۱۱۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در ۶۸۳ مدرسه سمپاد کشورتحصیل می کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها