گردان‌های القسام برای اولین بار تصویری از گیلعاد شالیت‏، نظامی صهیونیست بازداشت شده در نوار غزه منتشر کرد.
کد خبر: ۱۳۱۹۴۵۸

به گزارش جام جم آنلاین ­به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، برای اولین بار تصویری از گیلعاد شالیت‏، نظامی صهیونیست بازداشت شده در نوار غزه منتشر کرد.
رژیم صهیونیستی و بخصوص سرویس‌های اطلاعات داخلی این رژیم (شین بت) تلاش بسیار کردند تا ضمن اطلاع از سرنوشت شالیت وی را آزاد کند و شین بت جاوسوسان بسیاری را روانه نوار غزه کرد تا از محل اختفای وی مطلع شود که تمام این اقدامات با شکست مواجه شد.

تعداد بازدید : 280



گفتنی است گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس برای اولین بار فایلی صوتی از یکی از نظامیان اسرائیلی اسیر در غزه را منتشر کرد.

تعداد بازدید : 77



نظامی اسرائیلی در این فایل صوتی می‌گوید من نظامی اسرائیلی به نام ... هستم و درحال حاضر نزد نیرو‌های عزالدین قسام اسیرم. امیدوارم دولت اسرائیل همچنان برای بازگرداندن ما تلاش کند. دوم اینکه از سران اسرائیل می‌پرسم آیا بین نظامیان اسیر فرق می‌گذارید؟ من هر روز می‌میرم و به این امید زنده ام که هر چه زودتر به آغوش خانواده ام بازگردم.

مروان عیسی جانشین فرمانده گردان‌های قسام (شاخه نظامی حماس) در گفتگوی اختصاصی با این شبکه گفت نبرد سیف القدس یک نقطه عطف بود و اوضاع پس از آن همانند گذشته نخواهد بود.
مروان عیسی افزود: تلاش ما در نبرد اخیر افزایش بازدهی در مسئله آزادسازی اسیران در زندان‌های صهیونیستی بود.
وی افزود: ما برگ برنده را برای به دست آوردن توافق مبادله آبرومندانه اسیرانمان از همه گروه‌های فلسطینی و اسیران عرب در اختیار داریم. مسئله اسیران درحال حاضر مهمترین مسئله‌ای است که روی میز قسام و مقاومت قرار دارد. نیرو‌های مجاهد ما در یگان سایه، از اسیران اسرائیلی که در دست ما هستند محافظت می‌کنند.

تعداد بازدید : 73


رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن دستگیری‌ها و بازداشت‌های غیرقانونی اعضای گروه‌های مقاومت و مردم بی‌دفاع فلسطینی توسط نظامیان خود و همچنین عمال سرسپرده، از اسارت «گیلعاد شالیت» به عنوان برگه برنده‌ای برای تشدید اختلافات و تنش‌های درونی فلسطینیان و همچنین امتیازگیری از تشکیلات خودگردان و جامعه جهانی بهره‌برده است.

از طرفی دولت صهیونیستی با ابهام گذاشتن پرونده «شالیت» در تلاش بوده تا بهانه و امکان لازم برای فشار بر رزمندگان مقاومت فلسطین و استفاده از «زور» را برای هر شرایط زمانی علیه جبهه مقاومت و مردم بی‌دفاع غزه بکار ببندد.

«گیلعاد شالیت»، نظامی صهیونیستی  توسط حماس و سایر گروه‌های مبارز نوار غزه طی یک درگیری نظامی در پایگاه کرم شالوم در شرق نوار غزه، به اسارت درآمد. پدر و مادر فرانسوی و یهودی الاصل وی سال‌ها پیش به همراه یهودیان اروپا و کشور فرانسه به فلسطین مهاجرت کرده و در آن سکنی گزیده بودند.
 
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
newsQrCode
برچسب ها: اسیر غزه اسرائیلی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها