رئیس کمیسیون تخصصی اتاق بازرگانی مازندران:

نیازی به واردات برنج در سال جاری نیست

رئیس مجمع نمایندگان مازندران ضمن اشاره به اوضاع برنج در کشور تصریح کرد که در صورت توجه به زهکشی اراضی می توان ظرف پنج سال تولید را افزایش داد از واردات برنج بی نیاز شد.
کد خبر: ۱۳۱۸۷۷۹

به گزارش جام جم آنلاین مازندران منصورعلی زارعی پیش ازظهر سه شنبه در نشست ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در ساری با بیان اینکه مازندران می‌تواند در حوزه‌های مختلف با ایجاد زیرساخت‌ها زمینه اشتغال بسیاری از افراد استان‌های همسایه را فراهم کند، گفت: متأسفانه در حوزه زیرساخت‌ها کم توجهی شده است.

 

وی با عنوان اینکه میزان مصرف برنج در کشور دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن است، افزود: از این میزان یک میلیون تن در مازندران تولید می‌شود و در صورت توجه به برنامه زهکشی می‌توان از واردات جلوگیری کرد.

 

نماینده ساری و میاندورود با اشاره به اینکه به برنامه زهکشی اراضی در سال‌های گذشته توجهی نشده است، ادامه داد: با اجرای این برنامه می‌تواند ظرف برنامه پنج ساله کل واردات به برنج را رفع کرد.

 

زارعی نیاز کشور به واردات برنج را ۴۰۰ هزار تن بیان کرد و گفت: در مجموع دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج در کشور تولید می‌شود و با برنامه ریزی و زهکشی اراضی می‌توان نیاز به واردات برنج را رفع کرد.

 

این نماینده مجلس با عنوان اینکه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار هکتار از شالیزارها زهکشی نشده است، افزود: این مزارع در فصل آبی به زیر آب می‌رود.

 

وی ضعف در زیرساخت‌های صادراتی را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: وقتی صحبت از صادرات می‌شود، برخی افراد دچار تب می‌شوند زیرا منافع این افراد در واردات است.

 

زارعی گفت: در سال ۹۷ حدود ۳۷ میلیارد تومان پول به بازار تزریق شد که ۹۰ درصد آن صرف واردات شده است و بی عدالتی در جامعه انقلابی و اسلامی پذیرفته نیست.

 

وی عدم شفافیت را از جمله مشکلات و سبب بروز فساد در جامعه بیان کرد و گفت: دستگاه‌های مختلف از جمله قوه مجریه شفاف نیستند زیرا شفافیت مهمترین ابزار مبارزه با فساد است.

 

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با تاکید براینکه مردم نامحرم نیستند، مشکلات برخی از شوراها از جمله ساری را نبود شفافیت بیان کرد و گفت: وقتی شفافیت را رعایت نکنیم مبارزه با فساد دچار مشکل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها