مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان بوشهر خبرداد؛

18 اسفندماه سالروز تأسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد

جلسه دبیران منطقه ای امور مساجد اصفهان

مساجد پایگاهی برای روشنگری سیاسی و کمک به نیازمندان باشد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: در مساجد باید مباحث سیاسی و دینی مطرح شود و همچنین پایگاهی باشد برای کمک به نیازمندان و انفاق کردن به مستضعفان.
کد خبر: ۱۳۱۷۴۴۲

به گزارش جام جم انلاین اصفهان ;آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در جمع دبیران منطقه ای امور مساجد اصفهان، با بیان اینکه برای مساجد بودجه‌ای اختصاص داده نشده است، گفت: امیدوار به اصلاح مشکلات و امور مربوط به مساجد هستیم و لازم است برای حل مشکلات مساجد پیگیری‌های دائمی داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های همه ما این بوده است که مساجد همان سنگری باشد که امام فرمودند و مساجد تبدیل به بستری برای رشد دین و مسائل دیگر جامعه باشد، باید ائمه جماعات مسائل مختلف را برای مردم مطرح کنند از جمله مسائل مربوط به احکام شرعی و مسائل سیاسی باید از سوی ائمه جماعات برای مردم مطرح بشود.
وی ادامه داد: باید ائمه جماعات در کنار مسائل دینی مسائل اقتصادی را هم دنبال بکنند، باید در مساجد به شناسایی خانواده های محروم مناطق پرداخته شود و به یاری آنها بروند، این یکی از رسالت‌های مساجد است، یکی از کارهایی که ائمه اطهار(ع) انجام می‌دادند همین موضوع بوده است و باید ما نیز نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.
آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر ضرورت اهتمام ائمه جماعات نسبت به مسأله انفاق و حمایت از اقشار محروم در محلات، تصریح کرد: انفاق و حمایت از مستضعفان یکی از مهمترین وظایف دینی است، این وظیفه همگانی است و حتی اگر کسی توان مالی ندارد باید واسطه کمک به نیازمندان بشود.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اجر و پاداش بسیار کمک به محرومان و انفاق کردن، اظهار کرد: کمک کردن به فقرا لازم است و باید ائمه جماعات و روحانیون از اعتبار خود در میان مردم برای جلب کمک‌های مردمی برای حمایت از نیازمندان استفاده کنند و لازم است که در مساجد به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدصادق ابطحی در این دیدار با اشاره به کمبود منابع مالی و امکانات در مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، گفت: برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای برای توجه به مساجد و رسیدگی به مسائل مربوط به مساجد انجام شده و در حال انجام است.
مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه در پایان‌نامه‌های حوزوی به مسأله مسجد توجه نشده، اظهار کرد: این درحالی است که در منابع دینی و فقه ما مسائل مختلفی پیرامون مسجد مطرح شده است و باید پیگیری بشود که سرفصل‌هایی برای دانشگاه و حوزه در خصوص سوق دادن پایان نامه‌ها به سمت موضوعات مربوط به مساجد اختصاص داده شود.
وی به مسأله اهمیت به کارگیری ائمه جماعات انقلابی و مناسب با شرایط مساجد اشاره کرد و افزود: متأسفانه در برخی مساجد ائمه جماعات مناسب مسجد نیستند و باید افرادی به کارگیری شوند که با روحیات انقلابی و جهادی مناسب فعالیت در مساجد باشند.
حجت الاسلام والمسلمین ابطحی خاطرنشان کرد: زحماتی در 25 سال اخیر انجام شده اما به صورت سنتی بوده است، چندین کارگروه تشکیل داده‌ایم با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی و جلسات مستمری توسط این کارگروه ها برگزار می‌شود، همچنین شورای سیاست گذاری مساجد نیز با حضور آیت الله مهدوی و دیگر علما فعال شده است.
وی از راه اندازی کارگروه پژوهشی در حوزه مساجد خبرداد و تصریح کرد: در فضای مجازی نیز فعالیت مطلوبی انجام شده و برای ائمه جماعات دسترسی به این شبکه‌ها ایجاد شده و هرروز محتوای مورد نیاز ائمه جماعات در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با بیان اینکه موقوفات مساجد متولی درستی ندارد، اظهار کرد: موقوفات بسیاری در مساجد وجود دارد که به آنها رسیدگی نشده و اوقاف هم به درستی به این موقوفات رسیدگی نکرده است، پیگیر هستیم که موقوفات مساجد را ساماندهی کرده و موقوفات مساجد را احیا کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها