بیش از 100 کوهنورد در کوه اورست آلوده به ویروس کرونا تشخیص داده شده اند هر چند آمارهای دیگر حاکی از آن است که مبتلایان بیش از 200 نفر هستند.
کد خبر: ۱۳۱۶۹۶۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین،  شیوع ویروس کرونا در کوه اورست حداقل 100 کوهنورد و کارکنان پشتیبانی را آلوده کرده است. این نخستین برآورد جامع در میان انکارهای رسمی دولت نپال از گسترش بیماری در  بالاترین قله جهان است.

پیش از این یک کوهنورد اتریشی به دلیل ترس شدید از ابتلا به کرونا صعود خود را به این قله متوقف کرده بود. روز شنبه نیز به طور رسمی اعلام شد که شش نفر دیگر آلوده به ویروس شده اند.

تا امروز تست کرونای بیش از 100 نفر مثبت اعلام شده اما پیش بینی می شود تعداد واقعی مبتلایان در اورست 200 نفر باشد.

گزارش های دیگر حاکی از آن است که ابتلای جمع زیادی از کوهنوردان به کرونا در اورست مشخص است. آنها به وضوح بیمار هستند و صدای سرفه هایشان مدام شنیده می شود.  در مجموع به 408 کوهنورد خارجی مجوز صعود به اورست داده شده است. با وجود محرز بودن ابتلای جمع کثیری از کوهنوردان در اورست هنوز مقامات کشور نپال در صدد انکار وضعیت بحرانی در این کوه هستند.

کوهنوردی سال گذشته به دلیل همه گیری بسته شد.

برخی از کوهنوردان پیش از این پس از پایین آمدن از کوه آزمایش کرونا داده بودند که مثبت شد.

یک کوهنورد نروژی نخستین فردی بود که آلوده به ویروس کرونا تشخیص داده شد.

نپال با افزایش تعداد موارد جدید و مرگ و میر با موج جدیدی از بیماری دست و پنجه نرم می کند. . چین هفته گذشته صعود کوهنوردان خود از اورست را لغو کرد زیرا ترس از انتقال ویروس از نپال به چین وجود داشت.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها