نکات جالب داور شهرآورد ۹۵؛

عاشق پنالتی، خوش‌یمن و صاحب شماره ۱۴

محمدرضا اکبریان در سن ۴۳ سالگی قرار است برای نخستین بار شهرآورد پایتخت را قضاوت کند و به چهاردهمین داور ایرانی این مسابقه در لیگ برتر فوتبال ایران تبدیل شود.
کد خبر: ۱۳۱۵۰۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، محمدرضا اکبریان به عنوان داور شهرآورد ۹۵ انتخاب شد و او قرار است دیدار حساس سرخابی‌ های پایتخت در هفته بیست و سوم را سوت بزند.

پیش از این گمانه‌زنی‌هایی درباره انتخاب این داور وجود داشت و سرانجام همان اتفاق هم رخ داد. اکبریان متولد ۱۵ فروردین ۱۳۵۷ است و حالا در ۴۳ سالگی قرار است اولین دربی پایتخت را قضاوت کند.

این داور کرجی در سال ۱۳۷۶ قضاوت فوتبال را شروع کرد و از سال ۱۳۸۵ در لیگ برتر سوت می‌زند.

پس از حضور مجدد داوران ایرانی، ۱۳ نفر مختلف تا به حال بازی شهرآورد را قضاوت کرده‌اند و حالا پس از محسن ترکی، سعید مظفری زاده، مسعود مرادی، هدایت‌الله ممبینی، تورج حق وردی، علیرضا فغانی، محسن قهرمانی، یدالله جهانبازی، بیژن حیدری، اشکان خورشیدی، موعود بنیادی‌فر، پیام حیدری و رضا کرمانشاهی، محمدرضا اکبریان شماره ۱۴ را به خود اختصاص داد.

این داور در لیگ بیستم یک بار برای استقلال و یک مرتبه برای پرسپولیس سوت زده است. در هفته دوم دیدار ۲ تیم پرسپولیس و صنعت نفت در ورزشگاه آزادی با قضاوت اکبریان همراه بود که پرسپولیس با یک گل به برتری رسید.

تک گل مسابقه در دقیقه ۴۳ به وسیله سیامک نعمتی از روی نقطه پنالتی زده شد. دو بازیکن تیم صنعت نفت هم اخطار گرفتند. البته اکبریان در این مسابقه یحیی گل‌محمدی را از کنار زمین اخراج کرد.

اکبریان در هفته نهم جدال بین گل‌گهر سیرجان و استقلال تهران را هم قضاوت کرد که تیم پایتخت‌نشین موفق شد با نتیجه ۲ بر یک به برتری برسد.

داور ۴۳ ساله کرجی ۲ پنالتی برای استقلال و یک پنالتی برای گل‌گهر گرفت. وریا غفوری یکی از ۲ پنالتی را گل کرد و دیگری را به هدر داد و در سوی مقابل احمدرضا زنده‌روح پنالتیِ تیم میزبان را به گل تبدیل کرد. چهار بازیکن تیم سیرجانی و محمد دانشگر از استقلال هم اخطار گرفتند.

اکبریان در لیگ هجدهم هم با فرهاد مجیدی و در دیدار صنعت نفت و استقلال درگیر شده بود و او را اخراج کرده بود.

حالا اکبریان باید دومین قضاوت خود را برای سرخابی‌های پایتخت در لیگ بیستم انجام دهد. او در قضاوت قبلی در بازی‌های این ۲ تیم چهار پنالتی گرفته و هر ۲ تیم هم در نهایت به برتری رسیده‌اند. باید دید این بارهم شاهد گرفته شدن پنالتی خواهیم بود یا خیر.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها