مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

جزئیات حمله تروریستی به ناوگان کشتیرانی ایران در سال های اخیر

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشبختانه از بحران مالی سال ۹۹ عبور کرده‌ایم و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ با تلاش کل گروه به رکوردهای جدیدی در حمل ونقل کالا دست پیدا کنیم.
کد خبر: ۱۳۱۵۰۵۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا مدرس خیابانی در نشست هماهنگی مدیران این شرکت گفت: موضوع مهم، پایبند بودن به سند راهبردی ۱۴۰۴ و اجرای آن است؛ البته قطعاً برنامه موجود نیاز به بازنگری دارد، زیرا مطابق با ظرف زمانی خود تهیه شده است با این حال امیدواریم موضوع تحریم و محدودیت‌هایی که برای کشور و کشتیرانی رخ داده است به پایان برسد که در این صورت این برنامه نیز به فراخور بازنگری خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اگر خواستار یک شرکت بالنده هستیم قطعاً حوزه برنامه ریزی باید نقش اساسی در شرکت داشته باشد، خاطر نشان کرد: پیش بینی‌ها حاکی از حمل و نقل دریایی حدود ۱۲ میلیارد تن کالا در سال ۲۰۲۱ است؛ این در حالی است که ظرفیت ناوگان حمل و نقل کالا در جهان رقمی بالغ بر دو میلیارد تن است؛ بنابراین برای سهیم شدن در این بازار لازم است برنامه ریزی صورت گیرد.

مدرس خیابانی با اشاره به کاهش نسبی عملکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی سال ۹۹، افزود: یکی از دلایل کاهش حمل و نقل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۹ شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده برای بخش کانتینری در مسیر چین بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه از بحران سال ۹۹ عبور کرده‌ایم و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ با تلاش کل گروه به افق‌های جدیدی در حمل و نقل کالا دست یابیم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با عملکرد بخش حمل فله این شرکت نیز گفت: بخش حمل فله در سال گذشته از ثبات برخوردار شد اگرچه نسبت به سال ۹۸ با کاهش نسبی عملکرد مواجه بودیم؛ موضوع مهم در این بخش ایجاد نگرشی است که در آن مشتری به عنوان شریک تجاری مورد توجه قرار گیرد؛ جذب، وابستگی و پایبندی مشتری به شرکت باید مورد اهمیت باشد به گونه‌ای که مشتری تنها در شرایط تنگنا به ما رجوع نکند بلکه در هر زمانی مشتری ناوگان ملی باشد.

وی همچنین درباره کشتیرانی دریای خزر گفت: در حوزه کشتیرانی دریای خزر توقع از مدیریت و اعضا هیئت مدیره این است که ارتباط با مشتریان و پایبندی آن‌ها به این شرکت را اساساً متحول کنند.

مدرس خیابانی با تأکید بر اهمیت ارتباط با مشتریان تصریح کرد: اگر با مشتریان شرکت به صورت شفاف ارتباط برقرار کنیم توانمندی اساسی در شرکت ایجاد خواهد شد؛ در این زمینه لازم است حوزه بازاریابی و امور مشتریان و حوزه حقوقی گام‌های اساسی بردارند. همچنین افزایش سطح رضایت‌مندی مشتریان و رضایت شغلی کارکنان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تقسیم شرکت‌های گروه کشتیرانی به دو بخش مأموریت محور و درآمد محور، یادآور شد: کشتیرانی دارای ۹ شرکت مأموریت محور و ۸ شرکت درآمد محور است و توقع می‌رود که شرکت‌های مأموریت محور بتوانند خارج از گروه کشتیرانی نیز برای خود درآمد کسب کنند.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تدوین سند راهبردی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ اظهار داشت: این سند با نگاهی به سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴ و عملاً بر مبنای اسناد بالادستی تهیه شده است.

مدرس خیابانی افزود: باید اهمیت نقش حمل و نقل دریایی و کشتیرانی را از طریق ارتباط با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، متولیان حوزه برنامه ریزی و مسئولان ذی‌ربط کشور و همچنین ارتباط با رسانه‌ها و مطبوعات و اقدامات کارشناسی به سطوح بالادستی جامعه معرفی کرد تا از موقعیت دریایی کشور در جهت توسعه اقتصادی و به تبع آن کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بهره بگیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه در شرکت همواره باید به دو بال درآمد و هزینه توجه داشته باشیم، گفت: همچنین مدیریت سرمایه انسانی، آموزش سرمایه انسانی و ایجاد تعلق خاطر به مجموعه از موضوعات مهم است به گونه‌ای که نیروی انسانی به درکی مشترک از مسائل برسد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تبیین هدف و مبانی تدوین سند استراتژیک در چهار بخش مالی و سرمایه گذاری، بازار و مشتری مداری، عملیات و ناوگان و منابع انسانی و ساختار، بر توسعه تفکر راهبردی در گروه و اتصال برنامه و بودجه و توجه به مدیریت هزینه‌ها و درآمدها تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه سند راهبردی ابلاغ شده به مثابه نقشه راه گروه می‌باشد، گفت: این سند می‌باید به صورت دائم توسط دفتر برنامه‌ریزی معاونت توسعه بازار پایش گردد و در جلسات هیئت مدیره و درون گروهی به بحث و بررسی گذاشته شود و همچنین گزارش‌های مستمری از پیشرفت کار در جلسات بررسی عملکرد شرکت‌ها با حضور رئیس هیئت مدیره هلدینگ ارائه گردد.

مدرس خیابانی با اشاره به اهمیت ارتباط با نمایندگان و فورواردرها، بر تشریک مساعی با آن‌ها به عنوان شرکای تجاری تأکید کرد و گفت: بر اساس برنامه راهبردی باید رضایتمندی همه ذی نفعان اعم از کارکنان، مدیران، سهامداران، مشتریان، تأمین کنندگان، محیط زیست، دولت و … مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس این نقشه راهبردی باید در پایان سال ۱۴۰۰ به رقم ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن جابه‌جایی کالا دست پیدا کنیم که به معنای رشد ۴۵ درصدی در مقایسه با سال ۹۹ است.

به گفته مدرس خیابانی، بر اساس نقشه راهبردی کشتیرانی، در سال ۱۴۰۰ تعداد کشتی‌های ناوگان کشتیرانی به ۱۳۴ فروند می‌رسد بنابراین لازم است در بازسازی، نوسازی، تعویض و جا به جایی ناوگان شرکت گام‌های اساسی برداشته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها