ناگفته‌های اسرای عربستانی از نحوه اسارات به دست انصارالله:

به ما گفتند قبل از اسیر شدن خود را منفجر کنید

عربستان سعودی با علم به اینکه تعدادی از نظامیان و افسران خود در یمن در اسارت به سر می‌برند، اما تاکنون به آزادی آن‌ها کاملا بی توجه بوده است.
کد خبر: ۱۳۱۳۹۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بارها از وجود اسیران ارتش سعودی خبر داده و خواستار انجام مبادله شده‌اند، اما دولت ریاض تاکنون اهمیتی به این درخواست‌ها نداده است، به گونه‌ای که این شائبه ایجاد شده که سعودی‌ ها ارزشی برای اسرای خود قائل نیستند.

وبگاه مرآة الجزیره، در یادداشتی به این موضوع پرداخته و نوشته است که ارتش سعودی نه تنها اهمیتی به شبه‌نظامیان یمنی که در قالب ائتلاف سعودی می‌جنگند نمی‌دهد، بلکه توجهی نیز به سربازان و افسران خود نیز ندارد و این سؤال ایجاد می‌شود که فرماندهی ارتش سعودی چگونه می‌تواند پس از اینکه ارتباط با نیروی تحت امرش قطع شد، دیگر اهمیتی به سرنوشت وی ندهد و مایل به انجام تبادل یا معامله بر سر آزادی آن‌ها نباشد.

این وبسایت متعلق به معارضان عربستانی در ادامه تأکید کرد که نیروی نظامی مهم‌ترین عنصر در میدان جنگ است ولی ارتش سعودی آن‌ها را وارد جنگ خونین و بیهوده‌ای کرده که پس از کشته شدن یا اسارتشان پیگیر آن‌ها نمی‌شود.

به نوشته این وبگاه، دولت سعودی هیچ آماری از تعداد اسرای خود نزد ارتش و انصارالله یمن ندارد و این طرف یمنی است که گاهی از وجود آن‌ها خبر می‌دهد، به طوریکه «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن چندی پیش در یک سخنرانی گفت که دولت صنعاء آماده است تا یک خلبان جنگنده و چهار افسر سعودی را در قبال آزادی اسرای جنبش مقاومت حماس آزاد کند.

هنوز آماری از تعداد اسرای ارتش سعودی در یمن وجود ندارد اما یک منبع دولتی یمن در سال ۲۰۱۹ گفت که ۳۰ اسیر ارتش سعودی نزدی ارتش و انصارالله یمن هستند. یک منبع مرتبط با انصارالله نیز گفته است که تعدادی از اسرای سعودی از فرماندهان عالی‌رتبه هستند.

مرآة الجزیره در پایان نوشت که اینگونه بی توجهی دولت سعودی به نیروهای نظامی خود نشان از این دارد که آل سعود صرفا در فکر منافع استعماری خود و همپیمانان غربی‌اش در یمن است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها