آخرین رنگبندی کرونایی کشور

هیچ شهری آبی نیست (+عکس)

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از مردم خواست که پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند و گفت: کرونا در برخی استان‌ها به قله رسیده و در تعدادی از استان ها روند نزولی آغاز شده است اما اگر توصیه های بهداشتی رعایت نشود و مسوولان برنامه‌ریزی دقیق نداشته باشند، شرایط باز می گردد.
کد خبر: ۱۳۱۳۹۰۱

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود یونسیان، اپیدمیولوژیست روز سه شنبه در گفتگو با یرنا افزود: در شرایط فعلی برخی اسِتان ها همچنان وضعیت شکننده دارند.

وی ادامه داد: روند بیماری کرونا در موج چهارم مانند موج های قبلی سریع افزایش یافت که پس از مدتی این روند روبه کاهش است.

چرا تعداد مرگ کرونایی همچنان بالاست؟

این اپیدمیولوژیست با طرح این سوال که چرا تعداد مرگ های کرونایی همچنان بالا است؟، گفت: مرگ و میر بیماران کرونایی این هفته مربوط به بستری های حدود ۲ هفته اخیر است.

یونسیان ادامه داد: وقتی تعداد بستری ها کاهش پیدا می کند حداقل ۲ هفته بعد شاهد نزولی شدن مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا خواهیم بود، نباید کاهش تعداد بستری ها مردم و مسوولان را بی توجه کند که این کار سبب کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در هفته های اخیر باتوجه به این که درصدی از بستری های بدحال فوت کردند، لذا شاهد افزایش مرگ و میر نسبت به موج سوم بودیم به عبارتی هرچه تعداد مبتلایان بیشتر باشد تعداد مرگ هم افزایش می یابد.

این اپیدمیولوزیست تاکید کرد: انتظار می رود تعداد مرگ ها در چند روز آینده از آمارهای کنونی هم بالاتر برود. اگر توصیه های بهداشتی به دقت رعایت نشود و مسوولان برنامه ریزی دقیق نداشته باشند، وضعیت برمی گردد.

یونسیان تصریح کرد: تعداد بستری ها در موج دوم کرونا ۲ برابر موج اول بود و در موج سوم هم این روند ادامه یافت.

وی افزود: در موج چهارم کرونا به وضعیت قبل نخواهیم رسید و در سطح بالاتری قرار خواهیم گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: اگر همچنان ویروس انگلیسی در کشور شایع باشد و از سوی دیگر مردم هم پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند تا مدتی روند با ثبات خواهد بود.

یونسیان هشدار داد: اگر جهش های جدیدی در کشور شایع شود که سرایت پذیری بیشتری داشته باشند، ممکن است موج پنجم را زودهنگام شاهد باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها