مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از اختصاص ۱۲۶ میلیارد ریال بودجه ملی برای بازآفرینی شهری در استان قزوین خبر داد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از اختصاص ۱۲۶ میلیارد ریال بودجه ملی برای بازآفرینی شهری در استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۳۱۵۱

به گزارش جام جم آنلاین قزوین، مبارک قدم، مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: از سال گذشته اداره کل راه و شهرسازی به طور جدی به موضوع یازآفرینی شهری استان قزوین ورود کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: فرسودگی بافت‌های شهری باعث مهاجرت جمعیت اصیل می‌شود و جمعیت به مناطق حاشیه شهر و یا مناطق دارای امکانات مهاجرت می‌کنند.

مبارک قدم با بیان اینکه هدف اصلی بازآفرینی شهری، ارتقای محیط زندگی در این بافت‌ها و یا زیست پذیر نمودن آنهاست، خاطرنشان کرد: بر همین اساس یازده منطقه در استان قزوین شامل محله سردار، بلاغی، راه آهن، هادی آباد، مرکز شهر الوند، فردوس آبیک، اکبر آباد اقبالیه و راه اک در تاکستان، در طرح بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده اند.

وی افزود: در راستای بهبود خدمات عمومی و اصلاح خدمات شهری، سال گذشته برای اولین بار، صد میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در حوزه بازآفرینی شهری به طور کامل اختصاص پیدا کرد و امسال نیز ۱۲۶ میلیارد ریال برای بازآفرینی شهری در استان قزوین اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: پروژه‌های محرک توسعه شامل بوستان‌ها و یا اماکن آموزشی و تفریحی و...، در مناطق هدف تعریف شده اند تا امر توسعه را در این مناطق رقم بزنند و اثر بسیاری در ایجاد شادابی در آن محله‌ها بگذارند.

وی افزود: بالاتر از تخصیص اعتبارات ملی و استانی، ایجاد باور عمومی نسبت به امر بازآفرینی شهری، مهمترین چالش پیش روی اقدام عملی در این زمینه محسوب می‌شود.

مبارک قدم گفت: شهرداری‌ها باید در صدور عوارض ساختمانی و تخفیف‌ها و مشوقات در مناطقی که نیاز به بازآفرینی شهری دارند، حضور جدی داشته باشند.

وی افزود: اعتبارات به وسیله دستگاه‌های مختلف هزینه می‌شود و باید این اعتبارات به طور مناسب در حوزه بازآفرینی شهری تخصیص پیدا کنند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، در سطح ملی و استانی، ستاد بازآفرینی شهری شامل مسئولان ارشد استان و بخش دولتی و خصوصی وظیفه بررسی و تصویب طرح‌های بازآفرینی شهری را بر عهده دارند.

وی افزود: بانک مسکن به عنوان بانک عامل، وظیفه اعطای تسهیلات بازآفرینی شهری را بر عهده دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها