نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی خبر داد:

تصمیم کمیسیون مشترک برجام درباره تسریع روند ‌گفتگوها

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی امروز از تصمیم کمیسیون مشترک برجام در شهر وین برای تسریع روند ‌گفتگوها خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۲۸۷۰

به گزارش جام جم آنلاین، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز سه‌شنبه در پیامی توییتری از تصمیم کمیسیون مشترک برجام در وین برای تسریع روند گفتگوها خبر داد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در این باره نوشت: دُور جدید گفتگوهای وین با نشست رسمی کمیسیون مشترک برجام آغاز شد. رایزنی‌ها نشان داد که مشارکت‌کنندگان، هدف یکسانی دارند که عبارت است از احیای کامل توافق هسته‌ای در شکل اصلی آن.

وی در ادامه اضافه کرد: تصمیم گرفته شد روند کار تسریع شود.

تصمیم کمیسیون مشترک برجام درباره تسریع روند ‌گفتگوها

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین ساعاتی پیش در پیامی توئیتری اعلام کرد: هیأت‌های چین، ایران و روسیه امروز پیش از نشست کمیسیون مشترک برجام دیدار کردند. ما یادداشت‌ها را مقایسه و درباره راه پیش رو برای احیای کامل توافق هسته‌ای تبادل نظر کردیم. جلسه پرباری بود.

تصمیم کمیسیون مشترک برجام درباره تسریع روند ‌گفتگوها

این دیپمات روسیه دیروز دوشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرده بود: ممکن است دُور جدید مذاکرات وین طولانی‌تر از نشست‌های سابق باشد. دور آتی نشست کمیسیون مشترک برجام ۲۷ آوریل در وین برگزار می‌شود. طرف‌ها گفتگوها در خصوص احیای توافق هسته‌ای، از جمله در قالب سه کارگروه را ادامه خواهند داد. اینکه دور جدید گفتگوها طولانی‌تر از دُور قبلی باشد، منتفی نیست.

تصمیم کمیسیون مشترک برجام درباره تسریع روند ‌گفتگوها

این نشست‌ها در هفته‌های پیش نیز به انجام رسید. یکی از محورهای این گفتگوها لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران است که در سال ۲۰۱۸ میلادی توسط ترامپ وضع شد.

ریاست هیأت ایرانی را در این جلسه عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران بر عهده داشت و ریاست نشست بر عهده «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها