ماجرای گم شدن دکل حفاری و تخلفات بابک زنجانی چه بود؟

ناگفته‌های وزیر سابق نفت از ترور نافرجام در لبنان

رئیس جمهور گفت:متاسفانه سه خیز و موج را پشت سر گذاشتیم و همه تلاش ما از اسفندماه این بود که وارد موج چهارم نشویم و باید خدمت مردم بگوئیم متاسفانه امروز وارد موج چهارم شدیم. اولین عامل ورود ویروس انگلیسی از کشور از عراق بوده است.
کد خبر: ۱۳۱۰۱۱۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا گفت: در آستانه ماه رمضان هستیم و امیدواریم از این ماه پر برکت بتوانیم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه سه خیز و موج را پشت سر گذاشتیم و همه تلاش ما از اسفندماه این بود که وارد موج چهارم نشویم و باید خدمت مردم بگوئیم متاسفانه امروز وارد موج چهارم شدیم. اولین عامل ورود ویروس انگلیسی از کشور عراق بوده است. 

روحانی با بیان اینکه دلایل دیگر این موج، سفرها، خریدهای نوروزی و دید و بازدید بوده است، تصریح کرد: ما از قبل عنوان کردیم که سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است اما برخی رعایت نکردند.
وی بیان داشت: برخی افراد تست آن‌ها مثبت بود اما به سفر و دید و بازدید رفتند. این تخلف بزرگی است. کسی که تست او مثبت شده نباید به تجمعات برود و باید در خانه بماند. 

روحانی تصریح کرد: اگر دستورالعمل‌ها را مردم در جامعه بالای ۹۰ درصد رعایت کنند خطر کمتر است. اما اگر پروتکل‌ها کاهش یابد خطر در کمین است. آمار نشان می‌دهد پروتکل‌ها ۵۶ درصد رعایت می‌شود. جامعه ما و کادر درمان ما خسته است. در خستگی تصمیم‌گیری یکم سخت است و ناچار می‌شویم محتاطانه تصمیم بگیریم. 

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: باید همه پروتکل‌ها را رعایت کنیم. شاید برخی می‌گویند که شما باید مرز‌ها را سخت‌گیری می‌کردید تا ویروس انگلیسی وارد نشود. مگر کشورهای اروپایی توانستند اینکار را انجام دهند. 
وی ادامه داد: این خطای بزرگی است که به برخی کشورها واکسن نمی‌دهند. باید همه دنیا دست به دست هم بدهند که به یک نقطه مطمئن برسیم. اگر واکسیناسیون به تعداد کامل در جهان انجام شود خیلی موثر خواهد بود. واکسن بی تردید تاصیر گذار است. ما باید با همه قدرت واکسن خارجی را تا روزی که واکسن داخلی بیاید بکار گیریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: در موضوع مبارزه با کووید ۱۹ همه باید یک صدا باشیم. چند جور نباید حرف بزنیم. اینکه برای ستاد ملی کرونا یک سخنگو گذاشتیم برای این است که یکصدایی باشد. نمی‌شود که هر کسی برود در تلویزیون سخن بگوید جز این نیست که بهانه به ضد انقلاب می‌دهیم. 

وی بیان داشت: موج چهارم را ما از اول بهمن انتظار می‌کشیدیم. ما وارد این مشکل شده‌ایم و ان شا الله دست به دست هم می‌دهیم و از این مشکل عبور می‌کنیم. 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها