راهکارهایی برای عبور از بحران‌ های خانوادگی در نوروز

زندگی بدون چالش را فراموش کنید!

در سال جدید می‌توانید یک کسب و کار خانگی را شروع کنید

قطره‌قطره جمع گردد

تعطیلات دوهفته‌ای عید نوروز علاوه بر این‌که فرصت مغتنمی‌است تا خستگی‌ یک سال کار و فعالیت را از تن بیرون کنید، مجال خوبی است برای برنامه‌ریزی سال بعد. سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی و اوضاع وخیم برخی مشاغل، بسیاری ترجیح دادند کسب‌وکارهای خانگی را که به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارد، آغاز کنند.
کد خبر: ۱۳۰۷۷۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، این روزها کسب‌وکارهای خانگی باوجود گسترش هر چه بیشتر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طرفداران زیادی دارد.به‌ویژه خانم‌های خانه‌داری که به کسب درآمد تمایل دارند، بیش از دیگران سراغ این کارها می‌روند. فهرستی از مشاغل خانگی را که می‌توان با سرمایه اندک و باوجود بچه‌داری در خانه راه‌اندازی کرد اینجا ذکر شده است.
 
 

نمد دوزی

این حرفه نسبتا کم‌هزینه را در فضای کوچکی از خانه می‌توانید انجام دهید. برای یادگیری آن‌هم حتما به کلاس‌ آموزشی نیازی ندارید بلکه با کمک اینترنت و کمی‌ خلاقیت می‌توانید آن را به‌راحتی انجام دهید. در این کار تمام اعضای خانواده می‌توانند به شما کمک کنند. حتی اگر کودک یا نوجوان دارید، می‌توانید از آنها هم کمک بگیرید.
 
از نمدهای رنگی یا طرحدار باضخامت‌های مختلف می‌توانید برای ساخت طیف گسترده‌ای از وسایل استفاده کنید مثلا تزئینات اتاق کودک، عروسک‌، گیره، کیف، دستمال، کیف پول، زیرلیوانی، زیربشقابی، جامدادی، گلدان. کسانی که دنبال سیسمونی هستند یا کودک و نوجوان در خانه دارند، بیشترین مشتریان این حرفه‌ هستند.
 
قیچی‌های مختلف مانند قیچی مخصوص پارچه، قیچی سرکج برای برش قسمت‌های دایره‌ای شکل و قیچی هلالی و زیگزاگی برای برش دادن تزئینی نمد به کارتان می‌آید. برای دوخت قسمت‌های مختلف هم می‌توانید از نخ‌های معمولی قرقره‌ای، کوبلن یا عمامه‌ای استفاده کنید. همچنین برای اتصال قسمت‌های ظریف هم باید از چسب حرارتی استفاده کنید. برای تکمیل کار هم می‌توانید از روبان، دکمه، سنگ‌های تزئینی، گلدوزی یا حتی شماره‌دوزی برای تزئین استفاده کنید.
 
قطره‌قطره جمع گردد

نقاشی روی شیشه

معمولا افراد از صنایع‌دستی و تزئینی برای زیباسازی محیط زندگی و محل کار خود استفاده می‌کنند. یک ظرف شیشه‌ای که روی آن نقاشی شده می‌تواند گزینه مناسبی برای جلادادن به محیط باشد. این کار حاصل نقاشی روی شیشه یا همان هنر ویترای است. برای شروع به رنگ‌های مخصوص، خمیری برای قلم‌گیری و قلمویی برای رنگ‌آمیزی داخلی طرح‌ها نیاز دارید. با استفاده از این رنگ‌ها می‌توانید ظروف شیشه‌ای ساده را با انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف رنگ‌آمیزی کرده و نقش و نگار دهید تا جلوه تازه‌ای پیدا کند. رنگ‌های ویترای معمولا به‌صورت بسته‌ای ۶تا۱۲ تایی با متوسط قیمت بین ۳۰تا۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود که البته بسته به مارک رنگ ممکن است بالا و پایین شود. قیمت خمیر دورگیر هم معمولا بین ۶تا۴۰هزار تومان است.
 
به این ترتیب با سرمایه اولیه معمولی می‌توانید کارهای زیبایی را روی شیشه‌های مختلف از جمله لیوان، پارچ، بشقاب انجام دهید. برای شروع این کار به فضای نسبتا کوچکی نیاز دارید که رنگ‌ها را قرار دهید. مجموعا هم کار پردردسری نیست و حتی می‌توانید از کودکان هم کمک بگیرید تا هم سرگرم شوند و هم به شما کمک کنند؛ البته قسمت قلم‌گیری یا دورگیری کار که به حساسیت بیشتری نیاز دارد را خودتان انجام دهید تا کار تمیزتر از آب درآید.
 
قطره‌قطره جمع گردد

ساخت اکسسوری و زیورآلات

بدلیجات طرفداران زیادی دارد و سازندگان آن معمولا درآمد مناسبی دارند. حتی یادگیری آن در برخی موارد نیاز به آموزش خاصی ندارد و فقط با مشاهده ویدئوهای آموزشی در اینترنت می‌توانید چگونگی ساخت آنها را یاد بگیرید و هم تنوع آنها را مشاهده کنید. برای کسب‌وکار خود نامی انتخاب کنید که خیلی زود به برند تبدیل شود و بتوانید به این واسطه درآمد بیشتری کسب کنید. انواع گردنبند، دستبند، گوشواره، سنجاق‌سر و گیره روسری ازجمله مواردی است که باکمی ‌سلیقه می‌توانید آنها را بسازید.
 
برای ساخت زیورآلات در خانه به سرمایه خیلی زیادی نیاز ندارید و فقط با حدود ۵۰۰هزار تومان یا حتی کمتر هم می‌توانید مواد اولیه را خریداری کنید؛ البته دقت کنید که هر کاری ابتدا ممکن است سود زیادی برای شما نداشته باشد بنابراین باید حوصله به خرج دهید و پشتکار داشته باشید تا به مرور شناخته شوید و درآمدتان به سوددهی برسد.
 

پرورش گل‌های خانگی

اگر اهل گل هستید، پرورش این موجودات زنده در خانه و فروش آنها می‌تواند کسب‌وکاری لذتبخش باشد. گل‌ها را اگر تکی بخرید برای‌تان گران تمام می‌شود اما اگر به بازار گل سری بزنید، می‌توانید طیف متنوعی از گل‌ها را با قیمت‌های بسیار مناسب‌تری خریداری کنید؛ بنابراین به سرمایه زیادی هم برای شروع کار نیاز نخواهید داشت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات‌تان را از انواع گل‌وگیاه بالا ببرید و محیط را برای پرورش گیاهان آماده کنید.
 
شما با تهیه هر گلدان، بعد از مدت کوتاهی می‌توانید گلدان‌های دیگری از آن قلمه بزنید و در مدت زمان کوتاهی، کارتان را وسعت دهید و بعد از گذشت مدت کوتاهی به سوددهی برسید. این کار علاوه بر درآمدزایی، برای روحیه شما و اعضای خانواده هم بسیار خوب است. می‌توانید از آنها در این کار کمک بگیرید و حتی کودکان‌تان را هم در کاشت گلدان‌ها شریک کنید.
 

تهیه ترشیجات و انواع مربا

با توجه به گرایش مردم در سال‌های اخیر به محصولات خانگی و فرصت کمی که ‌برای تهیه این قبیل مواد خوراکی دارند، چنین کسب‌وکاری می‌تواند بسیار پرسود باشد. خرید مواد اولیه هر نوع ترشی و مربا نخستین قدمی ‌است که باید بردارید و سپس با خرید شیشه‌های بزرگ و کوچک طبق نیاز مشتری و انتخاب یک نام می‌توانید کاری شکیل تحویل مشتری دهید.
 
برای این کار می‌توانید روی کمک اعضای خانواده هم حساب کنید. ترشیجات و مرباهای خانگی همیشه مشتریان پر و پا قرصی داشته و دارد، بنابراین بازار کار بسیار گسترده‌ای دارید و با ارائه محصولاتی بهداشتی و خوش‌طعم می‌توانید از اعتبار خوبی هم برخوردار شوید. سرمایه اولیه‌ هم به وسع شما بستگی دارد و به هراندازه‌ای که سرمایه‌دارید، می‌توانید در ماه‌های اولیه مواد اولیه بخرید تا به‌مرور به سوددهی برسید.
 

دوخت ست آشپزخانه

اگر به دوخت و دوز علاقه دارید می‌توانید یک کسب‌وکار جمع و جور در خانه راه بیندازید. دستگیره، دستکش آشپزخانه، پیشبند و دمکنی از جمله نیازهای هر آشپزخانه‌ای است و خیلی‌ها هم برای جهاز عروس به دنبال چنین سرویس‌هایی هستند. اگر در خانه چرخ‌خیاطی دارید به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. کافی است مقداری پارچه و نخ تهیه کنید و دست به کار شوید.
 
دوخت بعضی از این موارد بدون نیاز به یادگیری هم قابل انجام است اما اگر در مواردی مشکل دارید، می‌توانید از ویدئوهای رایگان آموزشی اینترنتی استفاده کنید و مهارت‌تان را بالا ببرید تا کاری تمیز و شکیل از آب درآید. حتی می‌توانید از مدل‌هایی که در خانه دارید به عنوان الگوی اولیه استفاده کنید.
 
انجام این کار حوصله می‌خواهد و ممکن است به فضای بیشتری برای کار نیاز داشته باشید زیرا استفاده از نخ و الگو و پارچه به‌خودی‌خود کمی‌ فضا را آشفته می‌کند. این کار به دلیل استفاده از سوزن و قیچی، خیلی مناسب کودکان نیست اما دیگر اعضای خانواده می‌توانند شما را همراهی کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها