محسن حق شناس عضو شورای شهر قزوین : حمایت مالی شهرداری از باشگاهها در شرایط کرونا و شرایط بد اقتصادی باشگاهها زمینه ساز رشد و توسعه ورزش همگانی در شهر است.
محسن حق شناس عضو شورای شهر قزوین : حمایت مالی شهرداری از باشگاهها در شرایط کرونا و شرایط بد اقتصادی باشگاهها زمینه ساز رشد و توسعه ورزش همگانی در شهر است.
کد خبر: ۱۳۰۷۷۲۷

  به گزارش جام جم انلاین قزوین، در شرایطی که بسیاری از باشگاههای بدنسازی، کشتی و رزمی و سایر رشته های ورزشی شهر قزوین که  بصورت خصوصی اداره می شوند و کرونا سبب زیانهای مالی  و در نتیجه تعطیلی بسیاری از آنها شده  و برخی نیز هم در شرف تعطیلی می باشند  شهرداری می تواند با حمایت مالی باشگاه ها  از تعطیلی انها جلو گیری کرده و  از سوی دیگر زمینه ساز رونق اقتصادی آنها  در راستای رشد و توسعه ورزش همگانی در بین شهروندان باشد .   

محسن حق شناس به اینکه شیوع کرونا و شرایط ناشی از این بیماری باعث شده فعالیت ورزشی و روحیه نشاط اجتماعی در جامعه کم رنگ شود اضافه کرد: کمبود نشاط اجتماعی و گرفتاری‌های روزمره باعث می شود تا بسیاری از شهروندان کمتر به سلامت فردی توجه داشته که خود زمینه ساز بیماری‌های دیابت، فشار و چربی خون و پایین آمدن سطح ایمنی بدن افراد جامعه در مقابله با ویروس کروناست.

وی تصریح کرد: در شرایط کرونا ، با رعایت جمیع پروتکل های بهداشتی مربوطه، ورزش کردن را میتوان یکی از بهترین شیوه های تقویت سیستم ایمنی بدن و بالابردن سطح سلامت شهروندان بشمار آورد و نقش بی بدیل ورزش در سلامت روحی و روانی جامعه شهری را نمی توان نادیده گرفت.

محسن حق شناس عضو شورای شهر قزوین گفت: در سال گذشته تا قبل از شروع کرونا شهرقزوین بیش از 40 پایگاه ورزش صبحگاهی داشته است که بحران کرونا سبب تعطیلی بیشتر  آنها شده است، آن چیزی که بیشترین جامعیت را دارد تعیین شاخصه های ورزش همگانی است  و ورزش های گروهی و انفرادی جز ورزش همگانی هستند. پیاده روی، دومیدانی، کوه پیمایی جز ورزش های کم هزینه اما تاثیر گذار بر سلامت شهروندان قزوینی هستند که هرهفته باید به آن پرداخته شود.

حق شناس افزود: در شرایط غفلت شهرداری از زیر ساخت های ورزش همگانی،  ورود شهرداری به ورزش قهرمانی را با این شیوه پسندیده نمی دانم ، ورزش قهرمانی برای ایجاد نشاط و هیحان در شهر است، مثلا تراکتور سازی وقتی می برد مردم تبریز شادمان هستند و وقتی باخت در کارنامه دارد، ناراحت می شوند.  ملوان انزلی، سپاهان و سایر شهرهایی که تیم داری می کنند،  برای ایجاد شورو نشاط و ترویج ورزش و ارتقا فرهنگی سلامت است.

وی اضافه کرد: امروز شهرداری قزوین در ورزش قهرمانی وارد شده اما با برد و باخت این تیم ها هیچ اتفاقی را در سطح جوانان و مردم رقم نمی زند ، شهرداری باید در زیر ساخت های ورزش همگانی پیگیرتر باشد و شرایط ورزش را برای همگان فراهم کند نه صرفا تیم داری کند،

 این عضو شورا خاطر نشان کرد : در شرایطی که  جامعه درگیرکرونا است ، شهرداری می تواند  با برنامه ریزی ها و اجرای مسابقات در قالب های جدید و دوره های آموزشی مجازی، مانع از تعطیلی ورزش باشد و با طرح هایی از طریق روزنامه ، تلویزیون و فضاهای مجازی ، مشارکت گروهی و مردمی در میان خانواده ها گسترش  دهد.

محسن حق شناس همچنین افزود: با ایجاد کمیته فعال هیات ورزشی و الگو برداری از استانهای موفق در بازه زمانی کوتاه می توان رویدادهای ورزشی مجازی را رقم زد و با طرح  هایی از قبیل ، ویدیو آموزشی، اینفوگرافی، موشن گرافی، چالش های مجازی، پوستر تخصصی و برنامه های لایو  توسط مربیان و ورزشکاران و برپایی و احیای  ایستگاه ورزش شهروندی در سطح استان تا حدودی بیشترین تاثیر را در تشویق مردم به ورزش همگانی داشته باشیم.  

وی در پایان با اشاره به اینکه، توسعه زیر ساخت ها برای ورزش همگانی می تواند استعدادها را شناسایی و شکوفا کند، افزود:  اگر شهرداری بتواند به این وظیفه خود عمل کند و با ورزش زمینه شورو نشاط در بین شهروندان را فراهم کند، وظیفه همگان است که در اینخصوص همکاری و حمایت لازم را داشت باشیم،  مگر با هزینه کرد بودجه برای تیم های قهرمانی،  چقدر زیر ساخت برای مردم می توان فراهم کرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها