نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان:

کمبود میوه شب عید بستگی به میزان قدرت خرید مردم دارد

نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان گفت:متاسفانه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، حتی مغازه داران میوه کمتری برای عرضه از میدان میوه و تره بار، خریداری می کنند و اگر قدرت خرید مردم در همین حد باشد، کمبودی برای میوه شب نداریم، اما اگر همانند سال های گذشته خرید کنند، به طور قطع با کمبود میوه در بازار مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۱۳۰۷۱۷۲

به گزارش جام جم آنلاین اصفهان،محمدصادق ریاحی در خصوص وضعیت بازار میوه در آستانه شب عید، اظهار کرد: به طور معمول زمانی که قیمت میوه و یا هر محصولی در بازار بیش از اندازه بالا رفت، آن محصول از سبد مصرف کننده خارج می شود که ضرر این وضعیت را نه تنها مردم، بلکه تولیدکننده، انباردار و ... هم می بینند.

وی درباره گرانی مرکبات، توضیح داد: یکی از مهمترین دلایل گرانی این محصول به نحوه ذخیره سازی آن توسط باغداران و سلف خران برمی گردد، در این شرایط دولت باید نظارت درستی بر بازار داشته باشد و یا اینکه قیمتی سراسری اعلام کند.

نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان گفت: بهتر بود وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید مرکبات و سرانه مصرف کشور را از استخراج می کرد و بعد اقدام به صادرات می کرد.

وی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از پرتقال تولیدی کشور صادر می شود، تصریح کرد: در حال حاضر تنها به بحث ارزآوری توجه می شود، به عنوان مثال در سیاستی به ازای صادرات سیب درختی، موز وارد کشور می کنند.

ریاحی البته تاکید کرد: با تزریق مرکبات توسط دولت به بازار و همچنین گرمای هوا، افرادی که اقدام به ذخیره سازی این محصول کرده اند، ناچار به روانه کردن بار خود به بازار می شوند که در این شرایط بازار مرکبات اندکی بهبود خواهد یافت.

وی گفت: در حال حاضر در میدان میوه و تره بار اصفهان قیمت هر کیلو پرتقال شمال بین ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان، پرتقال جنوب از ۲۰ هزار تومان به پایین، نارنگی تخم پاکستانی از ۲۰ هزار تومان به پایین، موز از ۴۸ هزار تومان به پایین، کیوی از ۱۸ و  ۱۶ هزار تومان به پایین، سیب درختی بین ۶ تا ۱۲ هزار تومان، خیار اصلاحی ۱۱ هزار تومان، خیار ورامین ۸ هزار تومان، خیار جیرفت ۶ هزار تومان است.

نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان همچنین گفت: متاسفانه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، حتی مغازه داران میوه کمتری برای عرضه از میدان میوه و تره بار، خریداری می کنند.

وی افزود: اگر قدرت خرید مردم همانند امروز باشد، کمبودی برای میوه شب عید نداریم، اما اگر همانند سال های گذشته خرید کنند، به طور قطع با کمبود میوه در بازار مواجه خواهیم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها