رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا:

پروتکل‌های بهداشتی سفرهای نوروزی باید قابلیت اجرا داشته باشند

رئیس‌جمهور با اشاره به مصوبه ستاد ملّی مبارزه با کرونا، گفت: سفر برای شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و هیچ کس برنامه‌ریزی نکند. هرکجا در سراسر کشور که ستاد ملّی مبارزه با کرونا اعلام می‌کند که نارنجی و قرمز است،‌ سفر به آن منطقه ممنوع است و نیروی انتظامی حتماً عمل می‌کند. بقیه جاها هم با مراعات صددرصد پروتکل باید باشد.
کد خبر: ۱۳۰۶۲۶۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور،‌ صبح امروز (شنبه ۱۶ اسفند) در جلسه ستاد ملی مبارزه به کرونا با بیان اینکه امروز جز در استان خوزستان و مقداری چهارمحال و بختیاری بقیه استان‌ها شرایط‌ نسبتاً خوبی دارند، اظهار داشت: گزارش‌های مربوط به استان‌ها را که می‌بینیم، تقریباً این خطی که خط فوت است خطی صاف است و حتی خط ابتلاء مثبت هم در اکثر جاها به شکل مستقیم است که این علامت بسیار خوبی است و نشان‌دهنده تلاش همه دست‌اندرکاران است.
 
وی ادامه داد: در عین حال ما اکنون با دو ویژگی مواجه هستیم؛ یکی اسفند پر جنب‌وجوش مخصوصاً ‌ده پانزده روز آخر این ماه که به شب عید معروف است و خرید مردم و تردد بیشتر این جنب و جوش را بیشتر می‌کند. مردم فعالیت‌هایی برای نظافت انجام می‌دهند و کارهای مرسوم دیگر مثل خرید گل و ماهی و چیزهایی که جزء رسومات مردم است باعث می‌شود تردد بیشتری داشته باشند. این یک علامت هشداردهنده است. اسفند با ماه‌های دیگر کاملاً متفاوت است. 
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه فروردین هم ماه خاصی است مخصوصاً‌ دو هفته اول فروردین، اظهار داشت: دو هفته آخر اسفند و دو هفته ابتدای فروردین، این یک ماه شرایط را کاملاً متفاوت می‌کند. 
 
روحانی ادامه داد: اینکه ما خواهش می‌کنیم مردم امسال سفر عید را صرفنظر کنند، البته می‌دانیم کمی سخت است و سال ۹۸ به دلیل سیل نتوانستند سفر بروند و در سال ۹۹ هم کرونا اجازه سفر نداد و امسال هم که سال ۱۴۰۰ شروع می‌شود باز نمی‌شود سفر رفت و این برای مردم مشکل است امّا این خواهش برای سلامت آن‌هاست و ما می‌دانیم که برای مردم و کسبه هم ممکن است سخت باشد امّا نرفتن به سفر حتماً بهتر از رفتن به سفر است.
 
وی تصریح کرد: کسانی که اضطرار یا ضرورتی برای سفر دارند حتماً پروتکل‌ها را بیش از همیشه رعایت کنند. سفر رفتن و شل شدن پروتکل‌ها، بی‌تردید ما را وارد موج چهارم می‌کند که خیلی مشکلات را برای ما ایجاد می‌کند.
 
روحانی با اشاره به مصوبه ستاد ملّی مبارزه با کرونا، گفت: سفر برای شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و هیچ کس برنامه‌ریزی نکند. هرکجا در سراسر کشور که ستاد ملّی مبارزه با کرونا اعلام می‌کند که نارنجی و قرمز است،‌ سفر به آن منطقه ممنوع است و نیروی انتظامی حتماً عمل می‌کند. بقیه جاها هم با مراعات صددرصد پروتکل باید باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها