دربی امروز شهر میلان تاحدود زیادی تکلیف قهرمان این فصل سری آ را مشخص می‌کند

داستان ۲ پادشاه؛ قسمت ۳

بعد از بازی چند هفته قبل میلان و اینتر در کوپا ایتالیا یا همان جام‌حذفی که با برتری نراتزوری همراه شد، روملو لوکاکو با انتشار پستی نوشت که حالا مشخص شده پادشاه این شهر کیست.
کد خبر: ۱۳۰۴۸۸۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،  در واقع این جمله او خطاب به زلاتان ابراهیموویچ بود که در آن بازی دعوا داشتند و حتی کار به اخراج ایبرا کشید. در حقیقت این کری سال‌های طولانی بین طرفداران این دو تیم در جریان است و هر کدام‌شان ادعای تیم نخست بودن شهر میلان را داشته‌اند. اما با توجه به اوضاع این فصل سری آ، این کری بیش از هر زمان دیگری جذاب‌تر شده است.
یوونتوس به عنوان قهرمان ۹ دوره متوالی، این فصل با تیم چند فصل قبل خود فاصله دارد و به گفته بسیاری از کارشناسان، چندان شانسی هم برای قهرمانی ندارد. در این میان دو تیم شهر میلان رقابت شانه به شانه‌ای برای ماندن در صدر دارند. میلان که تا همین هفته پیش در صدر ایستاده بود، با باخت به اسپتزیا از صدر افتاد تا اینتر با شکست دادن لاتزیو، جای همشهری و دشمن دیرینه‌اش را بگیرد. حالا برای اولین‌بار طی ۱۰‌سال گذشته، دربی دلامادونینا می‌تواند تکلیف قهرمان این فصل سری آ را مشخص کند.  آخرین باری که نتیجه دربی بر سرنوشت قهرمانی در پایان فصل تاثیر می‌گذاشت، سال ۲۰۱۱ بود که میلان توانست در دو بازی رفت و برگشت اینتر را شکست داده و به قهرمانی برسد. میلان اگر بتواند در بازی امروز پیروز از زمین خارج شود، هم انتقام شکست در بازی جام‌حذفی را می‌گیرد و هم خاطره پیروزی در دو دیدار رفت و برگشت سال ۲۰۱۱ در ذهن هوادارانش زنده می‌شود. اما تنها مشکل اینجاست که میلان این روزها با میلان بازی رفت تفاوت محسوسی پیدا کرده است. شاگردان استفانو پیولی از ابتدای سال ۲۰۲۱ سه بار طعم شکست را چشیده‌اند که این رقم بیشتر از تعداد شکست‌های این تیم در کل سال ۲۰۲۰ است.


دو فلسفه متفاوت

در این میان، نحوه بازی دو تیم در این فصل نوید یک بازی هیجانی را می‌دهد. اینتر در بین تیم‌های ایتالیایی بیشترین میانگین گل زده در هر بازی را دارد ( ۵/۲ گل در هر بازی). میانگین کمترین گل خورده نیز در اختیار یووه است با ۰/۹ گل خورده در هر بازی. در هر دو معیار و میانگین گفته شده، میلان رتبه دوم را دارد.  از طرف دیگر، در میان ۶ تیم بالای جدول سری آ، میلان در بازی‌های این فصل کمترین میزان مالکیت توپ را داشته است ( میانگین حدود ۵۱ درصد ). در واقع تیم پیولی عقب می‌نشیند و منتظر ضد‌حملات است.
نحوه بازی تیم آنتونیو کونته را می‌توان عکس این روند دانست. نراتزوری در ۸ بازی اخیر خود حداقل دو گل به حریفانش زده است. در میان
۲۰ تیم این فصل سری‌آ، هیچ زوجی به اندازه روملو لوکاکو و لوتارو مارتینز خطرناک نبوده است. این دو بازیکن روی هم ۲۷ گل و ۸ پاس گل به ثبت رسانده‌اند. پشت سر این دو بازیکن اشرف حکیمی و نیکولو باره‌لا هستند که روی هم ۹ پاس گل به هم‌تیمی‌هایشان داده‌اند.
دو تیم شهر میلان تا به اینجا ۱۸‌بار قهرمان اسکودتو شده‌اند و خیلی دوست دارند در فصل افول یووه، به جام نوزدهم برسند. پیروزی در بازی امروز تا حدود زیادی مشخص می‌کند که در پایان ماه می، نیمه قرمز شهر میلان خوشحال خواهد بود یا نیمه آبی رنگ.

حسین خلیلی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها