مقایسه کابوی و اشراف‌ زاده؛

شورولت کوروت C8 در برابر پورشه ۹۱۱ (+عکس)

از E-Ray هیبریدی تا زورا ۱۰۰۰ اسبی

نسخه‌های جدید کوروت در راهند (+تصاویر)

کوروت C8 از زمان معرفی سروصدای زیادی به راه انداخته و موفقیت‌ها و جوایز زیادی کسب کرده است اما این تازه آغاز کار است زیرا گفته می‌شود طی چند سال آینده پنج نسخهٔ دیگر به کوروت استینگری پایه ملحق خواهند شد.
کد خبر: ۱۳۰۴۱۶۳

به گزارش جام جم آنلاین، به گفتهٔ اتومبیل مگزین، اولین نسخهٔ جدید کوروت C8 مدل Z06 است که سال آینده به بازار خواهد آمد.

قرار است این مدل به پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 میل‌لنگ خطی تنفس طبیعی مجهز شود که همان پیشرانهٔ مورداستفاده در مدل مسابقه‌ای C8.R است.

به گفتهٔ این نشریه، این موتور بین ۶۱۵ تا ۶۲۵ اسب بخار قدرت و حدود ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و می‌تواند تا ۹ هزار rpm دور بگیرد. قیمت کوروت Z06 جدید احتمالاً از حدود ۸۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

طبق این گزارش، یک سال بعد از Z06 مدل ZR1 جدید معرفی خواهد شد. این مدل به نسخهٔ توئین توربو از همان پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری مذکور مجهز خواهد بود که بین ۸۲۵ تا ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

قیمت کوروت ZR1 چیزی در حدود ۱۲۰ هزار دلار خواهد بود. در همین حال، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ شاهد معرفی یک کوروت پلاگین‌ هیبریدی باشیم که می‌تواند E-Ray نام داشته باشد.

گفته شده این مدل به دو موتور الکتریکی در جلو و احتمالاً یک موتور الکتریکی سوم بین پیشرانه و گیربکس مجهز خواهد بود.

فعلاً اطلاعات زیادی از کوروت E-Ray در دست نیست ولی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این مدل پلاگین‌ هیبریدی چهار چرخ محرک بین Z06 و ZR1 قرار خواهد گرفت.

این احتمال می‌تواند نشان‌دهندهٔ مشخصات و قیمت کوروت E-Ray باشد که این یعنی می‌توانیم انتظار قدرتی در حدود ۷۰۰ اسب بخار و قیمتی در حدود ۱۰۰ هزار دلار را داشته باشیم.

اما الکتریسیته صرفاً از طریق این نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی به خانوادهٔ کوروت راه پیدا نمی‌کند زیرا حدود یک سال بعد، شورلت یک کوروت تمام الکتریکی را هم معرفی خواهد.

انتظار می‌رود این نسخه بر اساس همان E-Ray پلاگین‌هیبریدی ساخته شود اما از باطری بزرگ‌تر و یک یا دو موتور الکتریکی بزرگ‌تر در عقب سود خواهد برد.

آخرین عضو خانوادهٔ کوروت هم مدل زورا خواهد بود که مدت‌ها است شایعات مربوط به آن‌را می‌شنویم.

قرار است این مدل با پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری توئین توربوی ZR1 به همراه سیستم پلاگین‌هیبریدی E-Ray ارائه شود.

مجموع خروجی این سیستم به بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار می‌رسد؛ اما علیرغم این قدرت چهاررقمی، قیمت کوروت زورا مناسب خواهد بود زیرا اتومبیل مگزین به قیمتی در حدود ۱۵۰ هزار دلار برای آن اشاره کرده است.

نسخه‌های جدید کوروت در راهند (+تصاویر)

نسخه‌های جدید کوروت در راهند (+تصاویر)

نسخه‌های جدید کوروت در راهند (+تصاویر)

 

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها