مقایسه کابوی و اشراف‌ زاده؛

شورولت کوروت C8 در برابر پورشه ۹۱۱ (+عکس)

شورولت کوروت استینگری C8 مدل ۲۰۲۱ هم وارد اروپا شده است جایی که قلمرو اسپرت‌ها و سوپراسپرت های معروف و ریشه‌داری است.
کد خبر: ۱۳۰۱۲۰۹

به گزارش جام جم آنلاین، کوروت استینگری با موتور V8 6.2 لیتری که در میانه خودرو و جلوی محور عقب قرار گرفته با توان ۴۹۵ اسب بخار وارد میدان می‌شود.

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو تنها ۲.۹ ثانیه و بیشینه سرعت آن هم ۲۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

کوروت با عملکردی دقیق و تغییرات بنیادین در ساختار شاسی، اکنون به عملکرد سوپراسپرت ها نزدیک شده است.

کوروت همچنین خودروی بزرگ و جاداری نیز محسوب می‌شود. فاصله بین دو محور این خودرو ۲۷۲۳ میلی‌متر است که ۱۳۴ میلی‌متر از کوروت موتور جلوی C7 نیز کشیده‌تر است. بدنه از فایبرگلاس ساخته شده و طراحی کوسه‌ای فرم این خودرو هنوز هم حفظ شده است.

شورولت کوروت C8 در برابر پورشه ۹۱۱ (+عکس)

خوشبختانه کابین پلاستیکی کوروت های قبلی جای خود را به آلکانترا و چرم یا فیبر کربن داده است. با این وجود ارگونومی آن هنوز کامل نیست و سوئیچ‌های تهویه و تهویه بین صندلی‌های جلو به سختی دیده می‌شوند و صندلی راننده حتی در پایین‌ترین تنظیم آن نیز خیلی بلند احساس می‌شود. داشبورد بلند آن هم روی شیشه جلو، بازتاب‌های زیادی دارد.

البته موارد منفی در کوروت باعث نمی‌شوند تا مزایای آن کمرنگ شوند. این خودرو اعتماد به نفس چشمگیری در راننده به واسطه ثبات بالا ایجاد می‌کند.

سرعت آن در جاده‌های پر پیچ‌وخم به‌مراتب بهتر شده و هیچ جا احساس کمبود قدرت نخواهید کرد. کیفیت سواری نیز چشمگیر است مخصوصاً با دامپرهای سفارشی تطبیقی مغناطیسی که در هر دو حالت نرم Tour و محکم اسپرت به‌خوبی عمل می‌کنند.

بخش عمده‌ای از جذابیت کوروت عملی بودن آن است. به‌عنوان خودرویی که پا در کفش سوپراسپرت ها کرده، فضای صندوق عقب با ۳۶۵ لیتر به اندازه کافی بزرگ است.

همچنین در سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت تنها با دور موتور ۱۵۰۰ دور بر دقیقه می‌توانید کروز کنید که این به معنی صدای آرام پیشرانه و مصرف سوخت اقتصادی آن است.

در سوی دیگر پورشه ۹۱۱ کاررا قرار دارد که نسخه پایه خانواده بزرگ ۹۱۱ محسوب می‌شود و دارای یک موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری تخت توربوشارژر است که در پشت محور عقب نصب شده و ۳۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با چنین قوایی و با کمک یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه، شتاب صفر تا صد ۴.۲ ثانیه‌ای و بیشینه سرعت ۲۹۳ کیلومتر بر ساعتی را در اختیار دارید.

شورولت کوروت C8 در برابر پورشه ۹۱۱ (+عکس)

پورشه ۹۱۱ در هشتمین نسل خود قرار دارد و اکنون ۵۶ ساله شده است. این نماد خودروهای اسپرت، هرگز جذابیت خود را از دست نمی‌دهد.

هرچند امروزه کیمن ۷۱۸ توربو هم در حال نزدیک شدن به نسخه‌های پایه ۹۱۱ است و اسپرت‌های زیادی هم با قیمت‌های پایین‌تر وجود دارند، اما شخصیت خاص ۹۱۱ هنوز خدشه‌دار نشده است. موتور تخت و بدنه آلومینیومی باعث خشنودی خریدار خواهند بود.

در حالی که سیستم تعلیق جدید و جعبه دنده به‌روز شده و فضای داخلی کاملاً جدید برای اطمینان از مواجهه با یک خودروی اسپرت مدرن، جلوه می‌کنند.

خرید کوروت در اروپا هزینه‌های بالایی دربر دارد و مثلاً می‌تواند تا ۱۳۰ هزار پوند نیز برسد (تریم ۳LT که در اینجا بررسی شده و شامل آپشن‌های فراوانی است) در حالی که در آمریکا قیمت آن به‌عنوان یک مزیت رقابتی برای آن مطرح است.

قیمت کوروت در آمریکا از حدود ۶۰ هزار دلار آغاز می‌شود و قیمت مدل مشابه این تست ۸۵ هزار دلار است. برای خرید یک پورشه ۹۱۱ کاررا می‌توانید با بودجه ۸۲ هزار پوندی وارد شوید.

اعداد قدرت و سرعت در چنین خودروهایی تمام آن چیزی نیست که خریداران به دنبال آنند. لذت رانندگی، هندلینگ، کیفیت ساخت، طراحی، وجهه اجتماعی و هزینه‌ها نیز در انتخاب آن‌ها مؤثرند.

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها