در پی این فراخوان ترامپ، پلیس خیابان‌های واشنگتن را بست و نیروهای گارد ملی در سطح شهر مستقر شوند.
در پی این فراخوان ترامپ، پلیس خیابان‌های واشنگتن را بست و نیروهای گارد ملی در سطح شهر مستقر شوند.
کد خبر: ۱۳۰۰۰۷۶
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از جام‌نیوز، کنگره آمریکا قرار است امروز چهارشنبه ۶ ژانویه تشکیل جلسه دهد تا با بررسی آرای الکترال کالج آمریکا و احتمالا تایید آن، جو بایدن را رسما رئیس جمهوری آینده این کشور اعلام کند.

این جلسه در حالی تشکیل می‌شود که دونالد ترامپ همچنان بر ادعاهای خود مبنی بر وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری امسال تاکید دارد.

در نشستی که ۶ ژانویه با حضور تمامی قانونگذاران مجلس نمایندگان و سنای آمریکا تشکیل خواهد شد و مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در نقش رئیس مجلس سنا حضور خواهد یافت، دو جعبه حاوی نتایج تایید شدۀ آرای الکترال ایالت‌ها به سالن محل برگزاری نشست آورده خواهد شد و سپس مایک پنس با باز کردن مهر و موم آنها، کار بازشماری و بررسی این اسناد را به همراه قانونگذاران آغاز خواهد کرد.

 

دونالد ترامپ که بسیار به نقش مایک پنس در این جلسه امید بسته، یک روز پیش از این با انتشار پیامی توییتری بر این نکته تاکید کرد که «معاون رئیس جمهور قدرت رد نتیجه این انتخابات متقلبانه را دارد».

 

دونالد ترامپ در پیام توییتری جدیدی، بار دیگر بر قدرت او برای تغییر سرنوشت سیاسی آمریکا تاکید کرد و نوشت: «اگر مایک پنس در کنار ما باشد، برنده این انتخابات خواهیم شد. ایالت‌های زیادی اشتباهی را که با تایید آمار نادرست و حتی متقلبانه در جریان پروسه نامعتبر ایالتی انجام داده‌اند، تصدیق می‌کنند. مایک می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد.»

 

این جلسه در حالی تشکیل خواهد شد که روز گذشته، سناتورهای کارولینای جنوبی و اوکلاهما نیز به جمع ۱۱ نفره تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس پیوستند که به نتایج اعلام شده از سوی کالج الکترال برای برخی از ایالت‌های آمریکا اعتراض دارند.

 

همزمان با تشکیل این نشست، دونالد ترامپ اعلام کرده که قصد دارد مقابل کاخ سفید سخنرانی کند و از هوادارانش خواسته در این روز در خیابان‌های واشنگتن، پایتخت تجمع کنند. رسانه های آمریکایی از آغاز تجمع هواداران ترامپ خبر داده اند.

 

به گزارش یورونیوز، در پی این فراخوان ترامپ، پلیس خیابان‌های واشنگتن را بست و نگرانی از وقوع درگیری میان هواداران و مخالفان ترامپ نیز باعث شد تا نیروهای گارد ملی در سطح شهر مستقر شوند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها