تحصیل در چین شاید به اندازه تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی مشهور نباشد. اما تحصیل در چین مزایای زیادی دارد و میتواند برای دانشجویان ایرانی بسیار جذاب باشد. این کشور در کلیه مقاطع بورسیه ها و فاند های جذابی ارائه می دهد.
کد خبر: ۱۲۹۹۸۲۳

همچنین بدلیل اقتصاد پویای این کشور بازارکار خوبی برای دانشجویان فارغ التحصیل وجود دارد. کمااینکه کمپانی های بزرگ چینی در سایر کشورها نمایندگی دارند و علاوه بر آن بسیاری از کمپانی های بزرگ بین المللی در چین نمایندگی دارند.

تحصیل در چین با بورسیه

در ادامه به بررسی شرایط تحصیل در چین را با هم بررسی می کنیم.

شرایط تحصیل در چین

تحصیل در چین هم به زبان چینی و هم به زبان انگلیسی میسر است و میتوان گفت اکثر مردم چین به هر دو زبان چینی و انگلیسی تسلط دارند.

در نتیجه شرایط زندگی و پیدا کردن کار دانشجویی برای دانشجویانی که در چین به زبان بومی این کشور مسلط نیستند، بهتر خواهد بود.

کشور چین دانشگاه های بسیار محبوب و مطرحی در جهان دارد. در سال 2021 هفت دانشگاه دولتی در چین جز 100 دانشگاه برتر جهان بوده اند.

بسیاری از دانشگاه های چین مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران هستند در نتیجه مدارک دانشگاه های چین در ایران مورد تایید هستند.

امروزه با توجه به نوسانات نرخ ارز و ثبات واحد ارزی کشور چین برای ایرانیان، هزینه های تحصیل در چین برای بسیاری از هموطنان ما مقرون به صرفه است. به طور متوسط هزینه های تحصیل در چین 70% ارزان تر از دانشگاه های مشابه خود در آمریکا، کانادا و استرالیا است.

برای بررسی بیشتر شرایط تحصیل در چین لطفا به صفحه اختصاصی این مقاله در وبسایت اپلای من مراجعه کنید.

تحصیل در چین در رشته های پزشکی

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین رشته های منتخب دانشجویان متقاضی تحصیل در چین رشته های پزشکی، دندانپزشکی و سایر رشته های پیراپزشکی هستند.

دلایلی چون سخت بودن کنکور پزشکی در ایران، هزینه های بالای تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد، محدود بودن کرسی های دانشگاه های دولتی در رشته های پزشکی، پایین بودن سطح کیفیت آموزش رشته های پزشکی، محدود بودن دانشگاه های اروپایی در ارائه رشته های پزشکی به زبان انگلیسی و همچنین گران بودن شهریه ها دانشگاه های ارائه دهنده رشته های پزشکی به زبان انگلیسی در سراسر دنیا میتوانند دلایل خوبی برای انتخاب تحصیل این رشته ها توسط دانشجویان ایرانی در کشور چین باشد.

دانشگاه های چین به دانشجویان بین المللی برای تحصیل در چین آفرهای بسیار خوبی ارائه میدهند که در ادامه به بررسی برخی از مهمترین آفرهای این دانشگاه ها میپردازیم. برای خواندن بیشتر درباره شرایط تحصیل پزشکی در چین به صفحه اختصاصی اپلای من مراجعه کنید.

بورسیه رشته های پزشکی برای تحصیل در چین

تحصیل در چین می تواند با بورسیه ها و فاند های بسیار جذابی همراه باشد. دانشگاه ها و دولت چین پیشنهاد های خوبی از جمله تحصیل رایگان، خوابگاه رایگان، بیمه درمانی رایگان و حتی پرداخت حقوق ثابت به دانشجو را ارائه میدهند.

برای مثال رشته هایی مثل رشته پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های تاپ رنک کانادا حدود 35 هزار دلار در سال شهریه دریافت میکنند و هیچ خدمات یا تخفیفی برای دانشجویان در نظر نمی گیرند اما دانشگاه های چین برای دانشجویان بین المللی ممکن است تا سقف 70 درصد تخفیف در نظر میگیرند. در ادامه به بررسی بورسیه های تحصیل در چین میپردازیم.

بورسیه دانشگاه ججیانگ

تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه ججیانگ شامل تخفیف 20 هزار یوان از شهریه برای متقاضیان گروه مهاجرتی اپلای من می شود.

این دانشگاه ربته بین المللی 53 در سال 2021 است. همچنین این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم ایران نیز می باشد.

برای ورود به این دانشگاه توسط گروه مهاجرتی اپلای من بدون آزمون ورودی و بدون نیاز به مدرک زبان صورت میگیرد. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه به زبان انگلیسی میسر میباشد.

بورسیه دانشگاه ژنگژو

از آنجایی که معدل دیپلم متقاضیان تحصیل در چین برای پذیرش رشته های پزشکی بسیار مهم است. ممکن است برخی از متقاضیان امکان اخذ پذیرش این رشته ها را نداشته باشند اما دانشگاه ژنگژو یک راه آسان پیش پای دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در رشته های پزشکی هستند اما معدل خوبی ندارند گذاشته است.

دوره های پریمدیکال یا همان کالج های پزشکی در چین این امکان به دانشجویان را میدهد که به راحت ترین حالت ممکن وارد رشته های پزشکی شوند.

دانشگاه ژنگژو دوره پریمدیکال را بدون در نظر گرفتن معدل برای متقاضیان برگزار می کند. امکان تحصیل رشته های پزشکی در همین دانشگاه برای متقاضیان وجود دارد. شهریه کل دوره پریمدیکال حدود 10 هزار یوان چین می باشد.

دانشگاه ژنگژو مورد تایید وزارت بهداشت ایران میباشد و تحصیل به زبان انگلیسی در این امکان پذیر است.

بورسیه دانشگاه شیان

اگر به تازگی مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اید و معدل دیپلم بالای 16 داشته باشید میتوانید برای تحصیل پزشکی دانشگاه شیان با رتبه بین المللی 300 را انتخاب نمایید.

این دانشگاه در شهر زیبای شیان واقع شده است. شهریه سالانه تحصیل پزشکی در این دانشگاه 5 هزار دلار در سال است و برای تحصیل در این دانشگاه نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا شرکت در آزمون ورودی ندارید.مدرک این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز هست.

بورسیه دانشگاه دانشگاه جینان

دانشگاهی که علاوه بر رشته های پزشکی برای کلیه رشته های فنی مهندسی و علوم انسانی، هنر و مدیریت تخفیف 70 درصدی شهریه در نظر گرفته است.

مدارک ارائه شده توسط این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران است. تحصیل به دو زبان انگلیسی و چینی امکان پذیر است.

بورسیه زبان چینی در چین

بورسیه زبان چینی در چینی یک بورسیه کامل است که در آن شهریه ای از دانشجو دریافت نمیشود. علاوه بر این خوابگاه رایگان به دانشجویان ارائه می شود.

نکته قابل توجه آن است که ر حین تحصیل به دانشجو حقوق ماهانه نیز تعلق می گیرد. این حقوق می تواند بین 400 یا 500 دلار آمریکا باشد. توجه داشته باشید که این مبلغ میتواند کلیه هزینه های زندگی دانشجو را در چین پوشش دهد.

هزینه های تحصیل در چین

در سال‌‌‌‌‌های اخیر کشور چین برای توسعه صنعت آموزش در کشور خود و با توجه به همکاری‌‌‌‌‌های گسترده‌ای که با دانشگاه‌‌‌‌‌های انگلستان و آمریکا داشته است، توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی را به خود جذب کرده است.

به منظور جذب هرچه بیشتر دانشجویان، برای تحصیل در چین هزینه‌‌‌‌‌های زندگی به‌گونه‌ای چشمگیر در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان پایین بوده است و به جز تعداد اندکی از دانشگاه‌ها، مابقی آن‌ها شهریه‌‌‌‌‌های مناسبی دارند.

‌به‌طور متوسط، دانشجویان ‌‌‌‌‌بین‌المللی سالانه به 40۰۰ دلار برای هزینه‌‌‌‌‌های زندگی (همچون غذا، حمل و نقل و غیره) نیازمندند.

با این وجود، از آنجایی که چین کشور بزرگی است، دانشجویان باید در نظر داشته باشند قیمت‌‌‌‌ها و هزینه‌‌‌‌‌های زندگی برحسب هر شهر این کشور پهناور تفاوت چشمگیری دارد. به طور مثال پایتخت چین یعنی پکن و شهرههای بزرگ مثل هنگ کنگ هزینه های زندگی بالایی دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به چین می توانید به صفحه اختصاصی این موضوع در وبسایت گروه مهاجرتی اپلای من مراجعه کنید.

این مجموعه با کمک کارشناسان و وکلای بزرگ مهاجرتی سابقه درخشانی از خود به جای گذاشته است.  شما می توانید از طریق شماره تماس های 02128429292 و 02191035092 با مشاورین اپلای من در ارتباط باشید. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها