یک کارگردان تئاتر، تجربه همنشینی با اکبر رادی و کارگردانی آثار او را در قالب کتابی گردآوری کرده است.
کد خبر: ۱۲۹۷۶۱۸

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، بسیاری اکبر رادی را موثرترین نمایشنامه نویس ایرانی می‌دانند. این هنرمند نمایشنامه‌های فراوانی را به رشته تحریر درآورده است که هر یک مخاطبان فراوانی دارد.

مسعود طیبی نویسنده، مدرس و کارگردان تئاتر که سابقه همکاری با رادی را در کارنامه خود دارد، کتابی را درباره این هنرمند نوشته است. طیبی در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: تجربه همنشینی با اکبر رادی و کارگردانی آثار او را در قالب کتابی گردآوری کرده ام. این کتاب به تازگی از طریق انتشارات نشرنو وارد بازار کتاب شده است.

کتابی که از زندگی نابغه تئاتر ایران می گوید

وی افزود: کتاب «برصحنه آبی، چگونه نمایشنامه‌ای از اکبر رادی را کارگردانی کنیم» ماحصل تلاشم از سال ۸۲ تا اکنون است. همچنین پایانامه کارشناسی و کارشناسی ارشد من مربوط به استاد رادی بوده است. تعداد قابل توجهی مقاله و نمایش درباره رادی از جمله کاکتوس، آهنگ‌های شکلاتی و آهسته با گل سرخ کار شده است.

این کارگردان تئاتر درباره محوریت کتاب خود مطرح کرد: کتاب بر اساس دو محور به نگارش درآمده است؛ وجه تحلیلی و علمی این مرد بزرگ که قبلا بسیار محدود به آن پرداخته شده است. همچنین در این اثر تجربیاتم از کارگردانی نمایشنامه‌های این استاد را نوشته‌ام.

طیبی درباره ضرورت پرداختن به این کتاب بیان کرد: تا به الان به صورت جدی به نحوه و ساختار کارگردانی آثار رادی پرداخته نشده است و اکثر کتاب‌هایی که درباره رادی نوشته شده است، معطوف به تحلیل آثار و نمایشنامه‌های درام او بوده است. «برصحنه آبی» اولین کتاب در باب کارگردانی تخصصی آثار رادی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها