استارتاپ Astra می‌خواهد در آینده سرویس حمل ماهواره‌های کوچک به مدار زمین را ارائه کند و در کنار خود رقبایی همچون Rocket Lab و اسپیس اکس را می‌بیند.
کد خبر: ۱۲۹۵۰۳۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، استارتاپ Astra پس از شکست مأموریت پرتاب قبلی سرانجام موفق شد راکت خود به نام Rocket 3.2 را با موفقیت از آلاسکا پرتاب کرده و برای اولین بار به فضا برسد.
این استارتاپ کالیفرنیایی حوالی ساعت ۰۰:۳۰ بامداد چهارشنبه به وقت ایران راکت دو مرحله‌ای خود به نام Rocket 3.2 را از پایگاه فضایی PSCA در آلاسکا به فضا پرتاب کرد و دومین مأموریت آزمایشی خود را کلید زد. دقایقی پس از پرتاب، مرحله بالایی با موفقیت از راکت جدا شد و مسئولان شرکت Astra از موفقیت مأموریت خبر دادند. این راکت همچنین توانست به آن سوی مرز فرضی میان اتمسفر زمین و فضا موسوم به «خط کارمان» در ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری برسد.
 
استارتاپ Astra برای اولین بار موفق به پرتاب راکت به فضا شد+عکس

استارتاپ Astra می‌خواهد در آینده سرویس حمل ماهواره‌های کوچک به مدار زمین را ارائه کند و در کنار خود رقبایی همچون Rocket Lab و اسپیس اکس را می‌بیند. «کریس کمپ» (Chris Kemp) مدیرعامل Astra در مصاحبه‌ای در تابستان امسال اعلام کرد که هدف این شرکت حمل ماهواره‌ها با هزینه کمتر است.
Astra امیدوار است از سال آینده میلادی آماده ارائه سرویس شود و آزمایش دیروز دستاورد بزرگی در این مسیر به شمار می‌رود. ناسا نیز چراغ سبز را به این استارتاپ نشان داده و چهار روز قبل از اختصاص بودجه ۳.۹ میلیون دلاری به آن برای حمل ماهواره‌های کوچک به مدار خبر داد.
 
استارتاپ Astra برای اولین بار موفق به پرتاب راکت به فضا شد+عکس

اولین آزمایش مداری استارتاپ Astra با راکتی به نام Rocket 3.1 اواخر شهریور ماه امسال با شکست مواجه شد. این راکت با موفقیت از روی زمین بلند شد اما بروز نقص فنی در سیستم راهنمایی راکت سبب لغو مأموریت پرتاب حدود ۳۰ ثانیه پس از شروع مأموریت شد. Astra مقصر این مشکل را سیستم ناوبری و راهنمایی راکت Rocket 3.1 معرفی کرد و از رفع آن و بازگشت دوباره به سکوی پرتاب در آینده نزدیک خبر داد. این اتفاق با گذشت سه ماه بالاخره رخ داد و راکت Rocket 3.2 با موفقیت به مدار رسید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها