روزنامه رأی الیوم اعلام کرد که قطر و عمان با درخواست مشاور ترامپ در خصوص عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت کردند.
کد خبر: ۱۲۹۴۶۶۲

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم» به نقل از منبعی آگاه گزارش کرد، «جرد کوشنر» داماد، مشاور و فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا در سفر خود به قطر حامل درخواستی برای پیوستن دوحه به کشور‌های سازش‌کننده با رژیم صهیونیستی در مدت باقی مانده از دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» بوده است.

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، گفت: مقامات قطری به این درخواست کوشنر پاسخ منفی داده، اما در قبال دیگر درخواست‌های آمریکا ابراز تمایل کرده‌اند.

کوشنر در دوازدهم آذرماه با «تمیم بن حمد» امیر قطر دیدار کرد و بنا به اعلام رسانه‌های قطری در دیدار مذکور درباره همکاری راهبردی میان دوحه و واشنگتن و مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل‌نظر شد.

این در حالی است که امیر قطر که در هفته گذشته با محمود عباس در دوحه دیدار داشت بر موضع ثابت کشورش در حمایت از مردم فلسطین و حل عادلانه مسئله فلسطینی‌ها تاکید کرد.

این منبع در پاسخ به سوال رأی‌الیوم مبنی بر اینکه آیا عُمان هم پس از مراکش روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی خواهد کرد یا خیر، گفت: اخیرا با مقامات عمانی دیدار داشته و آن‌ها چنین تصمیمی ندارند همانطور که کویت فعلا قصد چنین کاری ندارد.

با این وجود، یک منبع دیپلماتیک که نام خود را فاش نکرده در گفتگو با جروزالم پست مدعی شده که عمان و اندونزی دو کشور دیگری هستند که احتمالا طی هفته‌های آتی اقدام به عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی خواهند کرد.

در ما‌های اخیر ریاست جمهوری دونالد ترامپ، کشور‌های امارات، بحرین، سودان و در واپسین روز‌ها مراکش روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کردند و صهیونیست‌ها مدعی‌اند کشور‌های دیگری نیز به این روند خواهند پیوست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها