یکی از عرصه‌هایی که کمپانی‌های چینی قصد پیشگامی در آن را دارند، به تولید و استفاده از خودروهای اتوماتیک بدون راننده بازمی‌گردد.
کد خبر: ۱۲۹۴۰۳۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از کلیک، شرکت چینی اتواکس تصمیم دارد شمار زیادی تاکسی‌های چینی خودران و بدون راننده را در سطح چین و برخی کشورهای دیگر دنیا به صورت بدون راننده و یا با حضور راننده آزمایش کند.
شرکت‌های چینی به ویژه در صنعت خودروسازی پیشرفت‌های زیادی را طی سال‌های اخیر تجربه کرده‌اند؛ آنها که ابتدا با کپی‌برداری و مونتاژ خودروهای دیگر برندهای مطرح دنیا، فعالیت خود در عرصه خودروسازی را بنیان نهادند، طی یکی دو دهه اخیر با ارائه انواع خودروهای مدرن و زیبا، رفته رفته سهم بیشتری از بازار جهانی خودرو طلب می‌کنند و قصد دارند نقش شرکت‌های چینی را در تامین نیاز اتومبیل جهان به حداکثر برسانند.
 
شروع فعالیت آزمایشی تاکسی های خودران در چین+عکس

گذشته از میزان احتمال تحقق چنین ایده‌ای، باید گفت که امروزه چین نیز به جرگه کشورهای پیشگام در صنعت خودروسازی پیوسته و به‌تدریج باید برخی کمپانی‌های چینی را جزو خودروسازان مطرح جهان دسته‎‌بندی کنیم، هر چند که شاید تا رسیدن به این مرحله هنوز چند سالی زمان نیاز باشد.
یکی از عرصه‌هایی که کمپانی‌های چینی قصد پیشگامی در آن را دارند، به تولید و استفاده از خودروهای اتوماتیک بدون راننده بازمی‌گردد. در این راستا شرکت چینی اتواکس (autoX) آزمایش فنی تاکسی‌های بدون راننده خود را آغاز کرده است. در آزمایش این شرکت معادل ۲۵ تاکسی در سطح شهر شنزن به جابجایی مسافران خواهند پرداخت. پنج دستگاه دیگر هم در سایر شهرهای جهان آزمایش خواهند شد.
 
شروع فعالیت آزمایشی تاکسی های خودران در چین+عکس

شرکت اتواکس در این آزمایش ون‌های ساخت کمپانی کرایسلر را به رادارهای لیزری تجهیز کرده است. گویا این تاکسی‌های خودران می‌توانند به راحتی در سطح شهر حرکت کرده و به عابران پیاده که قصد عبور از عرض خیابان را دارند، اجازه تردد می‌دهند. شرکت دیگری تحت عنوان ویمو (زیرمجموعه آلفابت گوگل) نیز مجوز آزمایش خودرو بدون راننده را دریافت کرده است. در این پروژه مسافران بعد از سوار شدن به خودرو، چهار رقم آخر شماره تلفن خود را می‌گویند تا بدین وسیله هویت آنها تایید شود و خودرو آنها را به مقصد برساند. کمپانی علی بابا از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان جزو حامیان اتواکس محسوب می‌شود. همچنین شرکت اتوکس حدود ۱۰۰ تاکسی خودران را با حضور راننده نیز آزمایش خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها