در آستانه محاکمه عامل قتل جورج فلوید؛

اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا از سر گرفته شد

در پی اقدام پلیس ایالت اوهایوی آمریکا در قتل یک جوان سیاهپوست مقابل منزلش، صد‌ها نفر از مردم این ایالت دست به اعتراض و راهپیمایی زدند.
در پی اقدام پلیس ایالت اوهایوی آمریکا در قتل یک جوان سیاهپوست مقابل منزلش، صد‌ها نفر از مردم این ایالت دست به اعتراض و راهپیمایی زدند.
کد خبر: ۱۲۹۳۸۵۸

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فارس، صد‌ها نفر از مردم شهر کلمبوس‌ در ایالت اوهایوی آمریکا جمعه شب (به وقت محلی) در اعتراض به قتل یک جوان سیاهپوست به دست پلیس این ایالت در خیابان‌های این شهر تظاهرات کردند.

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، معترضان خواستار شفافیت و اجرای عدالت در بررسی چگونگی قتل این جوان سیاهپوست شدند.

بر اساس ویدئو‌های منتشر شده از این اعتراضات در رسانه‌های اجتماعی، معترضان به سمت مرکز شهر و مجلس ایالتی اوهایو راهپیمایی کرده و شعار «نه عدالتی وجود دارد و نه صلحی، نه به نژادپرستی پلیس» را سر دادند.

برخی از معترضان نیز که افسران پلیس سواره یا پیاده آنان را همراهی می‌کردند خیابان‌ها را مسدود کردند.

 

 

چهار‌شنبه هفته گذشته بود که پلیس ایالت اوهایو آمریکا یک جوان سیاه‌پوست را مقابل در منزلش با شلیک گلوله از پای درآورد.

معاون کلانتر منطقه کلموبوس ایالت اوهایو، روز جمعه «کیسی گودسن» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی را با این ادعا که او سلاح گرم در دست داشته، با شلیک گلوله به قتل رساند.

خانواده این جوان سیاه‌پوست ۲۳ ساله ادعای پلیس را رد کرده و می‌گویند او هنگامی که از دندان‌پزشکی بازگشت، در حالی که مقابل در منزل ایستاده و ساندویچی در دست داشت، از ناحیه کمر هدف اصابت گلوله قرار گرفت.

بعد از قتل یک جوان سیاهپوست به نام «جورج فلوید»، به دست یک مأمور پلیس در شهر مینیاپولیس اعتراضات سراسری در آمریکا علیه خشونت پلیس و ضدنژادپرستی در تابستان امسال بالا گرفت. مردم دیگر کشور‌ها نیز به تبع این اعتراضات، تظاهرات و راهپیمایی‌هایی را برپا کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها