مدیر قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی:

غربالگری کرونا برای ایرانیان و اتباع خارجی انجام می‌شود

مدیر قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی گفت: تمام افرادی که در داخل کشور زندگی می کنند مشمول طرح شهید سلیمانی و غربالگری کرونا خواهند شد.
کد خبر: ۱۲۹۳۲۱۸

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، پیرحسین کولیوند در نشست خبری در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: قرارگاه پشتیبانی در قالب بیمار یابی، جداسازی و ارتقای دانش مردم در راستای کاهش تلفات اجرا می شود و این طرح با همت وزارت بهداشت، بسیج، هلال احمر بر اساس اهداف کارها را به پیش می برد.

وی افزود: بیماران مبتلا به کرونایی که امکان قرنطینه و جداسازی آنها در منزل وجود ندارد به مراکز اقامتی منتقل و ۱۴ روز در این مراکز مستقر می‎‌شوند. تمام دستگاه ها همه ظرفیت های خود را برای اجرای این طرح بکار گرفته اند و غالب هتل ها و مهمان سراها در اختیار ما برای استقرار مبتلایان قرار داده شده اند.

کولیوند بیان کرد: در مرحله اول از هتل ها و مهمان سراها استفاده می شود و الویت ما استفاده از ظرفیت هتل‌ها و خوابگاه‌هاست و در صورت نیاز ما از ظرفیت سالن های ورزشی، شبستان ها و زائرسراها هم استفاده می کنیم. امروزه سازمان اوقاف نیز زائرسرهای خود را در اختیار ما قرار داده است و نیروهای مسلح تمام قد در این طرح به ما کمک می‌کند.

مدیر قرارگاه پشتیبانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: در مراکز مراقبتی سلامت علاوه بر اسکان، خدمات سلامت داده و کنترل بیماری توسط پزشک انجام می شود و اگر در حین اسکان بیماران دچار مسئله خاصی شوند توسط اورژانس به بیمارستان منتقل خواهند شد‌.

وی بیان کرد: تمام مراکز بهداشتی درمانی و حتی درمانگاه های مساجد نیز خدمات بهداشتی و درمانی به مردم و بیماران ارائه می دهند. هزینه های این طرح در شهر ها متفاوت است و شرایط جمعیتی در هر استان با مناطق دیگر فرق می کند اما به طور کلی مردم هیچ هزینه ای را پرداخت نمی کنند.

ابتلای ۴۰۰۰ مدافع سلامت به کرونا در اورژانس

کولیوند افزود: در حال حاضر طرح شهید سلیمانی در کل کشور شروع شده است . بخشی از استخدام جدید وزارت بهداشت مربوط به جذب فوریت های بیمارستانی بوده و ظرفیت خوبی برای این بخش در نظر گرفته شده است. یکی از معضلات ما بحث کمبود نیرو است و در حال حاضر همکاران ما بیش از ده ماه مرخصی نرفته اند و هشت نفر از پرسنل شهید و بیش از ۴۰۰۰ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

وی افزود: در طرح شهید سلیمانی کار درمانی افراد در بیمارستان ها و مراکز درمانی انجام می شود و یکی از اهداف اصلی ما در مراکز مراقبتی سلامت حفظ شان و کرامت انسانی هموطنان است.

مدیر قرارگاه پشتیبانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در پاسخ به سوالی مبنی بر مزاحمت تلفنی برای اورژانس گفت: در حال حاضر با وجود افزایش تماس ها به دلیل بیماری کرونا هنوز مزاحمت های تلفنی وجود دارد و با داشتن لوکیشن در هنگام تماس با اورژانس این مزاحمت ها راحت تر رصد و شناسایی و به مراکز قضایی معرفی می شوند.

کولیوند افزود: امروزه سخت ترین و ظالمانه تحریم ها بر ایران اعمال شده است اما متخصصان داخلی در زمینه تولید تجهیزات دید در شب اقدامات خوبی را شروع کرده اند.

وی افزود: در مراکز مراقبتی سلامت معاینات پزشکی و کارهای درمانی بر اساس دستورالعمل ها انجام می شود و حتی منوی غذای افراد بر اساس برنامه غذایی متخصصان تغذیه است.

مدیر قرارگاه پشتیبانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: ویروس کرونا ایرانی و اتباع خارجی نمی شناسد و تمام افرادی که در داخل کشور زندگی می کنند مشمول طرح شهید سلیمانی خواهند شد.

وی گفت: در حال حاضر نیازی به استفاده از ظرفیت مساجد نیست اما از درمانگاه های مساجد در صورت نیاز استفاده می کنیم.

کولیوند افزود: در مراکز مراقبتی سلامت نیازی به حضور همراه نیست و تمام کارهای مبتلایان توسط نیروهای ما انجام می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها