وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس چه وعده‌هایی داد و اهالی فرهنگ و هنر چه توقعاتی از او دارند

آیا فرهنگ اولویت می‌شود؟

کتاب «جنگ جهانی بر ضد سوریه» مشتمل بر اسنادی است که تمام زوایای بحران در سوریه را نشان داده است؛ جنگی با ۱۰۳ کشور و بودجه‌ای ۳۷ میلیارد دلاری!
کد خبر: ۱۲۹۳۱۷۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، کتاب «جنگ جهانی بر ضد سوریه (شکست توطئه علیه محور مقاومت)» تازه‌ترین اثر از منشورات مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی است. این اثر به تألیف گروهی از پژوهشگران عرب نوشته شده و توسط دکتر صفاء‌الدین تبرائیان، محمد ابراهیم ریاضی، میثم صفری و زیر نظر محمدمهدی اسماعیلی به فارسی ترجمه شده است.

چنان‌که از عنوان کتاب حاضر برمی‌آید، خواننده در این پژوهش با پروژه آمریکایی برای براندازی نظام مردمی سوریه و نقش هماهنگ وزارت امورخارجه این کشور با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، به‌خصوص فتنه‌جویی سفارت آنان در دمشق آشنا می‌شود.

103 کشور علیه سوریه با بودجه‌ای 37 میلیارد دلاری!

مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان رئیس فقید مرکز اسناد انقلاب اسلامی در مقدمه‌‌ای که بر این اثر نگاشته، تصریح می‌کند: «بدون تردید جنگ تحمیلی بر سوریه نه تنها مقاصد بشردوستانه را دنبال نمی‌کرد، بلکه اهدف سیاسی و اقتصادی کلانی را مدنظر داشت. در خلال توطئه‌ها برضد سوریه حدود 103 کشور مشارکت داشتند و ماشین رسانه‌ای عظیمی برای تبلیغات و شستشوی مغزی و تأثیرگذاری بر افکار عمومی به کمک آنان آمد. بنا به اظهار حمدبن‌جاسم معاون نخست‌وزیر و وزیر امورخارجه وقت قطر، رقم کلی بودجه جنگ با سوریه 37 میلیارد دلار بود که توسط کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان، قطر و امارات تأمین شد. به زعم کارشناسان ارشد نظامی، جنگ بر ضد سوریه یک جنگ جهانی تمام عیار و ترکیبی از نبرد کلاسیک، مبارزه میلیشیایی و چریکی همراه با ابداعات نوین بود.»

جنگ جهانی 103 کشور بر علیه یک کشور با  بودجه 37 میلیارد دلاری

 

کتاب حاضر مشتمل بر ترجمه‌ 6 مقاله‌ منتخب از کتاب «سوریه فی مواجهه الحرب الکونیه؛ حقایق و وثائق» و تألیف مقاله‌ای در همین رابطه است. در مقاله‌ اول که با عنوان «بحران در سوریه؛ پروژه آشوب در محور مقاومت» توسط محمدمهدی اسماعیلی تألیف شده است، تلاش می‌شود تا فضای تاریخی و فرهنگی سوریه برای خواننده ترسیم شود. مقاله دوم که به قلم حسن جونی نگاشته شده، به بررسی تهاجم جهانی بر ضد سوریه در چهارچوب نظام حقوق بین‌الملل می‌پردازد. خواننده در سومین مقاله، با عملکرد گروه‌های تروریستی فعال در جنگ تحمیلی بر سوریه آشنا می‌شود و سرتیپ ترکی حسن، افسر بلندپایه ارتش سوریه در چهارمین مقاله‌ مندرج در این کتاب می‌کوشد تا به این سؤال پاسخ دهد که جنگ علیه سوریه مشتمل بر چه ابعاد و زوایایی بود؟

مقاله بعدی را ابراهیم علوش قلم زده و کوشیده تا اسناد و پشت‌پرده توطئه‌ها بر ضد سوریه را افشا کند. ششمین مقاله مندرج در کتاب، نقش رژیم صهیونستی در جنگ علیه سوریه را واکاوی می‌کند و مقاله ششم به بررسی استراتژی دفاعی سوریه در مقابله با تهاجم جهانی می‌پردازد. سرانجام انیس نقاش در مقاله‌ پایانی به بررسی نقش ائتلاف مقاومت در پیروزی سوریه در این جنگ بزرگ پرداخته و سیر تاریخی روابط ایران و سوریه، به عنوان 2 متحد استراتژیک پس از پیروزی انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار داده است.

کتاب «جنگ جهانی بر ضد سوریه (شکست توطئه علیه محور مقاومت)» در 404 صفحه و با قیمت 55 هزار تومان توسط مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار کتاب شده است. شما می‌توانید برای تهیه این کتاب ضمن رجوع به صفحه منشورات پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی به آدرس www.irdc.ir، با شماره 22211174 تماس بگیرید و یا به فروشگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی واقع در خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها