بر اساس ابلاغ ستاد ملی کرونا، مساجد، امامزاده‌ها و اماکن زیارتی از فردا (شنبه) امکان فعالیت دارند، اما بازگشایی آنها مشروط و محدود خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۹۱۹۲۶

به گزارش جام جم آنلاین، در حالی که بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا و در پی نارنجی شدن وضعیت بیماری کرونا در تهران، مشاغل گروه‌های یک و ۲ از فردا، روزانه تا ساعت ۲۰ اجازه فعالیت گرفته‌اند، اما بازگشایی مساجد و اماکن زیارتی که در مشاغل گروه ۲ تعریف شده‌اند، کاملا مشروط و محدود است و نه از بازگشایی تربت‌خانه‌ها در امامزادگان تهران خبری هست و نه امکان برپایی نماز جماعت مساجد فراهم شده است.

حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر، معاون فرهنگی ـ اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در این باره به  فارس گفت: طبق اعلام آقای زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، مساجد این شهر امکان فعالیت محدود خواهند داشت و از فردا فقط برای اقامه نمازهای پنج‌گانه باز می‌شوند، ولی همان‌طور که نماز جمعه برقرار نشده، امکان برپایی نماز جماعت در مساجد پایتخت نیز فراهم نیست.

زیارتگاه‌ها، امامزادگان و بقاع متبرکه شهر تهران نیز در زمره مشاغل گروه دوم هستند که از فردا می‌توانند پذیرای زائران باشند، اما وضعیت این اماکن زیارتی با گذشته، چندان تفاوتی نخواهد داشت.

در حالی که روابط عمومی امامزاده ۵ تن (ع) و مدیر امامزاده زید علیه‌السلام بازار می‌گویند هنوز هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر تغییر وضعیت پذیرش زائران به دست آن‌ها نرسیده، حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، تولیت امامزاده صالح علیه‌السلام به فارس می‌گوید: ما صحن امامزاده را از ساعت ۱۰ تا ۱۸ باز می‌گذاشتیم که همچنان این رویه برقرار است و اجازه بازگشایی تربت‌خانه و قسمت ضریح امامزاده داده نشده است.

امامزادگاه و بقاع متبرکه استان تهران، پیش از این فقط در روزهای پنجشنبه و جمعه برای زیارت قبور اموات باز می‌شد که با تغییر وضعیت تهران از قرمز به نارنجی و ابلاغ جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا از این پس این اماکن زیارتی همه‌روزه به صورت محدود، پذیرای زائران در صحن‌ها هستند.

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌ السلام، تنها زیارتگاه بزرگ شهر تهران است که زیرمجموعه سازمان اوقاف نیست. این حرم تا امروز از ساعت ۷ صبح تا ۱۸ زائرپذیر بود و با مصوبه جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز درهای این حرم نورانی از حوالی طلوع آفتاب تا پس از اذان مغرب به افق تهران به روی زائران باز خواهد بود.

با تغییر وضعیت تهران به نارنجی، همچنان درهای شبستان‌ها و ضریح‌های مطهر (حضرت عبدالعظیم، امامزاده طاهر و امامزاده حمزة بن موسی‌بن جعفر علیهم‌السلام) بسته است و زائران حرم‌های سه‌گانه فقط در صحن‌ها می‌توانند به زیارت بپردازند. همچنین نماز جمعه و جماعات در این حرم‌ها اقامه نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها