سامسونگ به‌صورت غیر مستقیم از طرح‌های دو دستگاه احتمالی خود پرده برداشت.
کد خبر: ۱۲۹۰۶۵۹

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از زومیت، طرح اول، یک دستگاه با صفحه‌نمایش خم‌شونده سه‌گانه گلکسی فولد را تداعی می‌کند. این طراحی جدید نیاز به خم مجزا جهت صفحه‌نمایش خارجی را از بین خواهد برد؛ زیرا این امکان را دارد تا با خم شدن به یک‌سوم حالت مسطح خود دست یابد و فقط از سطح بالایی صفحه‌نمایش استفاده کند. لوگوی کوچک پایین طرح عبارت «Samsung OLED» را نمایش می‌دهد.

صفحه نمایش خم شونده سه گانه؛ طرح جدید سامسونگ

طراحی بعدی یک صفحه‌نمایش با قابلیت رول شدن را نمایش می‌دهد که در ابعاد یک لوله کوچک جمع می‌شود.

صفحه نمایش خم شونده سه گانه؛ طرح جدید سامسونگ

مفهوم ارائه‌شده از یک نمایشگر قابل رول شدن در ابعاد کوچک می‌تواند بسیار جذاب باشد؛ اما تنها محدودیت آشکار این طرح شاید این موضوع باشد که چنین نمایشگر ظریفی تنها روی سطح یک میز قابل استفاده خواهد بود. جذابیت این طرح بیش از اینکه امکان انجام کار در زمان حرکت توسط آن باشد (اشاره به قابلیت Mobility تلفن همراه که همواره روشن و قادر به استفاده جهت ارتباط و انجام کار توسط کاربر است)، در قابلیت جابه‌جایی (اشاره به قابلیت Portability) آن نهفته است.

صفحه نمایش خم شونده سه گانه؛ طرح جدید سامسونگ

سامسونگ به‌صورت مشخص ارائه دستگاه‌هایی با طرح‌های نمایش داده‌شده را تأیید نکردهاست؛ اما به‌طور قطع این ایده را مطرح می‌کند که سامسونگ دیسپلی قادر به ساختن پنل برای چنین دستگاه‌هایی است.

یکی از دو طرح ارائه‌شده احتمالا به واقعیت نزدیک‌تر است. چندی پیش رسانه لتزگو دیجیتال در قالب چند تصویر کامپیوتر‌ی اولیه اختراع دستگاه خم شونده سه‌گانه قبلی را به تصویر کشید. این دستگاه علاوه بر سه صفحه‌نمایش خم‌شونده، دارای یک کیبرد با قابلیت اسلاید است که می‌تواند در موقعیت‌های متفاوت مورد استفاده قرار گیرد.

همگی ما هیجان‌زده‌ایم تا ببینیم هنگامی که در حال ورود به عصر جدید نوآوری‌های سخت‌افزاری هستیم، تولید‌کنندگان تا کجا شکل و فرم دستگاه‌ها را متحول خواهند کرد. آیا هرگز خود را در حال استفاده از یکی از این دستگاه‌ها تصور کرده‌اید؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها