عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: لباس های تاناکورایی عامل بسیار مهمی برای انتقال ویروس کرونا و حتی دیگر بیماری های عفونی هستند.
کد خبر: ۱۲۸۹۹۴۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر مسعود مردانی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک یکی از بهترین راه های جلوگیری از انتقال کرونا به دیگران است، افزود: لباس های آلوده به ویروس کرونا در شرایط های متفاوت ممکن است ۲۴ تا ۴۸ ساعت سبب انتقال ویروس کرونا به دیگران باشند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: لباسهای تاناکورایی باید قبل از عرضه برای فروش در فروشگاه ها، شست وشو و ضدعفونی شوند.
دکتر مردانی بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی و شست‌ وشوی مکرر دست ها از دیگر مسائلی است که سبب کاهش آلودگی و انتقال کرونا می شود، اظهار داشت: در مجموع رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی ضامن سلامتی و ادامه زندگی است.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا بار دیگر خاطر نشان کرد: ویروس کرونا شاید ضعیف شود اما در همان سطح همچنان قادر است افراد بزرگسال و کسانی را که بهداشت فردی را رعایت نمی کند درگیر سازد.
وی همچنین از مردم خواست ضمن رعایت کامل پروتکل ها، زدن ماسک، ضدعفونی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی خود را در مقابل ابتلا به ویروس کرونا حفظ کند.
دکتر مردانی از مردم خواست فریب ادعاها در مورد داروهای ضد کرونایی را نخورند و افزود: هیچ دارویی برای پیشگیری از ویروس کرونا در دنیا ساخته نشده و هر دارویی باید پس از تاییدیه های علمی و آزمایشگاهی معتبر جهانی در دسترس قرار گیرد.
 سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(چهارشنبه) از جان باختن ۴۶ هزار و ۲۰۷ نفر از هووطنان از زمان شیوع ویروس کرونا(اوایل اسفند ۱۳۹۸) تا کنون خبر داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها