مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی خبر داد؛

کاهش دما در شمال شرق کشور / یخبندان در 11 استان

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده در ۱۱ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود، گفت: دمای هوا از روز چهارشنبه ۲۸ آبان تا پایان هفته در شمال ‌شرق بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۲۸۷۸۳۴

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیائیان در گفتگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در استان‌ های مازندران و گیلان بارش باران و وزش باد شدید در برخی ساعات داریم، همچنین در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گلستان، زنجان، کردستان، اردبیل، همدان، مرکزی، قزوین، خراسان شمالی، لرستان،کهگیلویه و بویر احمد، شمال و غرب اصفهان و همچنین بخش هایی از بوشهر، قم، البرز، تهران، سمنان و خوزستان بارش پراکنده داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه ۲۸ آبان در استان‌های گیلان و مازندران رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود و در استان‌های اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، تنگه هرمز و بخش هایی از یزد و اصفهان بارش پراکنده داریم.

وی اظهار کرد: روز پنج شنبه ۲۹ آبان در استان‌های گیلان و غرب مازندران رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود و در شرق مازندران، شمال آذربایجان شرقی، تهران، اردبیل و البرز بارش پراکنده خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: روز جمعه 30 آبان در غرب و شمال غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و البرز غربی، همچنین استان‌های گیلان و مازندران بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز شنبه یکم آذر با تشدید ناپایداری های جوی در نیمه غربی کشور به ویژه در غرب و جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: در این روز در سواحل خزر و بخش هایی از شمال شرق و مرکز کشور بارش پراکنده خواهیم داشت همچنین ریزش تگرگ در دامنه‌های زاگرس مرکزی و غرب کشور دور از انتظار نیست.

ضیائیان گفت: دمای هوا از روز چهارشنبه ۲۸ آبان تا پایان هفته در شمال‌شرق بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و دمای بیشینه در مناطق سردسیر شمال شرق به زیر صفر درجه خواهد رسید.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از امروز تا پنجشنبه دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز چهارشنبه نیمه ابری در بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۲ و هفت درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و مشهد و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده در ۱۱ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها