سازمان هواشناسی ضمن هشدار نسبت به تشدید بارش در سواحل دریای خزر از افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۱۲۸۶۰۶۳

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: در سواحل دریای خزر تشدید بارش و در مناطق جنوبی وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد نسبتاً شدید و تگرگ طی چهارشنبه و پنجشنبه (۲۱ و ۲۲ آبان ماه) پیش بینی می شود. این شرایط جوی در استان های گیلان، نیمه شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال فارس رخ می دهد.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، لغزندگی جاده ها، احتمال بارش برف در ارتفاعات و جاری شدن روان آب دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به حفظ فاصله از حریم رودخانه و مسیل ها، پرهیز از تردد غیر ضروری، لغو فعالیت های کوهنوردی و لایروبی رودخانه و مسیل ها توصیه می کند.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ نیز با اشاره به شمالی شدن جریانات هوایی آورده است: از بعدازظهر چهارشنبه (۲۱ آبان ماه) تا آخر وقت پنجشنبه (۲۲ آبان ماه) مواج شدن دریای خزر و افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا دو متر پیش بینی می شود. در این شرایط جوی احتمال پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق های کوچک و شناورهای سبک وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در تردد با قایق های سبک و تفریحی و انجام فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع فراساحل توصیه می شود.

در ادامه این هشدار آمده است: افزایش سرعت باد و ارتفاع موج از بعدازظهر سه شنبه (۲۰ آبان ماه) تا اواخر وقت پنجشنبه (۲۲ آبان ماه) در شمال خلیج فارس پیش بینی می شود و احتمال پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق های کوچک و شناورهای سبک وجود دارد. در این شرایط جوی نسبت به ممنوعیت شنا، احتیاط در تردد با قایق های سبک و تفریحی و فعالیت شیلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع فراساحل توصیه می شود.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها