کد خبر: ۱۲۸۳۹۷۷

به گزارش جام جم آنلاین، پرافتخارترین فوتبالیست جهان در مجامع بین المللی که به عنوان شناسنامه فوتبال ایران هم شناخته می شود آخر هفته بدی را سپری کرد. او با دخترش نورا در زعفرانیه بود که مورد هجوم زورگیران قرار می گیرد و گردنبند 80 میلیونی او به سرقت می رود. شکایتی هم در رابطه با این اتفاق تنظیم شده است. دایی می گوید اگر دخترش نورا نبود بهتر و راحت تر می توانست با زورگیران گلاویز شود.

دایی چند سال پیش نیز مورد مشابهی را تجربه کرده بود و زورگیران اقدام به سرقت زنجیر طلای او کردند و اتفاقا در آن اتفاق باز هم دختر کوچکش همراه بود. البته سارقان در آن مورد موفق نشدند.

در ماجرای تصادف علی دایی که منجر به بستری شدنش در بیمارستان شد نیز باز هم سارقان کم نگذاشتند و برخی از اموال ارزشمند او را از درون خودروی پرادوی او به سرقت بردند.

 سال ها پیش نیز وقتی هنوز ستاره بوندسلیگا بود دو فرد مسلح قصد ربودن خودش و اخاذی 100 هزار دلاری از خانواده اش را داشتند که البته این یکی هم خوشبختانه به جایی نرسید.

اما از همین چند روز پیش که گردنبند گران قیمت علی دایی در زعفرانیه به سرقت رفت واکنش های عجیب و تاسف برانگیزی در فضای مجازی در رابطه با این اتفاق راه افتاده است که بیشتر همذات پنداری جماعت زیادی از ایرانیان را با زورگیرها نشان می دهد! آنها نه تنها بابت اتفاقی که برای آقای گل جهان رخ داده ناراحت نیستند بلکه حق را به زورگیران می دهند که در چنین شرایط بد اقتصادی اقدام به سرقت از افراد متمول جامعه از جمله دایی کنند. کافی است بخشی از واکنش ها را مرور کنیم. برخی از واکنش ها ناشی از شرایط بد اقتصادی خود مردم است. و چون وضع مالی خودشان بد است پس اگر به یک آدم ثروتمند دستبرد بزنند خیلی هم خوب و پسندیده است!

«یه تشکری هم بکنیم از اون سارقی که گردنبند علی دایی را دزدید. دستش درد نکنه.نمیشه که یکی مثل اون پولش از پارو بالا بره یکی هم مثل ما بیکار و بیعار و بیچاره...»

حجم زیادی از کامنت های مجازی هم به تمسخر تکیه کلام های علی دایی برمی گردد؛ این یک نمونه از کوه اظهارنظرهای سخیف درباره حادثه ای است که برای دایی رخ داده:

«دایی 24 ساعته پشت سر هم دارن میگه "گلدنبندمو دزدین" .»

حجم بسیار زیادی از اظهارنظرها نیز مربوط به این می شود که دایی پول زیادی دارد و این گردنبند در ثروت او هیچ چیز حساب نمی شود.

«خبرنگار عزيز ديروز زنجير علي دايي رو زدن، امروز رفته يكي ديگه خريده انداخته!!!

لازم نيس انقد رو علي دايي ها زوم باشيد.

يكمم از مردم معمولي كه اگه چيزي ازش بزنن ديگه بايد با اون خدافظي كنه، بنويسيد !!!»

بسیاری نیز واکنش های غیرمنطقی دیگری نسبت به اتفاق رخ داده دارند:

«در این روزها هیچ چیز زیباتر از زمین خوردن علی دایی با 120 کیلو وزن و دو متر قد به دست سارقان آن هم جلوی بچش نیست».

و البته مشخص هم نیست که زمین خوردن یک پدر جلوی دخترش چه زیبایی قابل توجهی می تواند داشته باشد.

برخی نیز فوتبال را به سرقت از علی دایی نسبت می دهند:

«آقای دایی آدم بالاخره باید تاوان کارهاشو یه جایی پس بده، اون روزی که آقام #علی_کریمی رو از تیم ملی خط زدی باید میدونستی یه روزی یه جایی باید تاوان بدی».

کاربر دیگری نوشته: «سرقت از علی دایی توو روز روشن رو دیدید؟خواستم به قشر مرفه بگم خوشبختانه همچین بلایایی در انتظار شما هم هست.»

بسیاری از کاربران نیز می گویند چون اموال  خودشان سرقت رفته و کسی پیگیری نکرده چرا سرقت گردنبند علی دایی را مورد توجه قرار می دهند.

برخی دیگر نیز باقی سارقان شهر را تشویق به سرقت می کنند: «از صنف محترم دزدان عزیز

تقاضا دارم

زین پس بجای دزدی ازافراد ضعیف و معمولی به دزدی ازهنرمندان وسلبریتیهاو ورزشکاران بپردازند که هم افراد ناتوان آسیب نبینند و هم عاقبت به خیر بشن»

یک کاربر نوشته: «تصور اینکه با این همه زامبی هموطنیم وحشتناکه. واقعا از اینکه گردنبند علی دایی رو به اون شکل و جلوی چشم بچه کوچیکش دزدیدن راضی و خوشحالید؟ ننگ به همه شما»

حجم زیاد دیگری از کامنت ها نیز به اظهار تاسف در رابطه با رضایت بسیاری از مردم از سرقت گردنبند علی دایی مربوط می شود، کامنت هایی که همچنان ادامه دارد تا به قول آن کاربر از اینکه با این تعداد زامبی هموطن هستیم وحشت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۶
کربلایی
United States
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
۰
۱
علی دایی سمبل غیرت و مردونگی
ننگ به دشمناش
جمشيد
Poland
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
۰
۱
اقاي علي دايي نور چشم من. است و اميدوارم سارقان توبه كرده و امنيت به ميهن عزيزم إيران بر گردد پهلوان علي دايي دوستت دارييم جمشيد از لهستان
هما
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
۰
۱
در جامعه ما پر است ازاین زامبیها و اگر غیر از این بود ما الآن اینجا نبودیم...اداره های ما غوغا میکنه از وجود چنین آدمهای سخیفی... متاسفم برای کشورم....
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
۰
۰
خیلی موذیانه عمل کردی ! همینکه همان نظرات را عینا دوباره انعکاس دادی نشان میده تو هم در لباس ریا از دزدها بیشتر با علی دایی مشکل داری ؟!
احسان معتمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
۱
۱
علی دایی یادم هست مسلمان و شیعه است و در اسلام بستن گردنبند طلا برای مرد حرام است مگر دستورات پیامبر اکرم را نمی‌داند
ناشناس
Germany
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
۰
۱
بە امید روزی کە هیچ دزدی دراین مملکت نداشتە باشیم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها