نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

تاثیرگذاری انتخابات آمریکا بر سکه و طلا در روزهای آینده / حباب سکه امروز از بین رفت

طبق اعلام نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، در طول یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، نسبت به هفته‌های گذشته آرام گرفته و باتوجه به کاهش قیمت اونس جهانی طلا، کاهش نرخ ارز در داخل و همچنین کاهش تقاضاهای کاذب که به دنبال ورود نیروهای انتظامی به معاملات کاغذی و دستگیری متخلفان رخ داد؛ قیمت‌ سکه و طلا سیر نزولی گرفت.
کد خبر: ۱۲۸۳۸۲۲

به گزارش جام جم آنلاین، محمد کشتی‌آرای در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: قیمت جهانی طلا در طول هفته اخیر کاهشی بوده و تا پایان وقت اداری روز گذشته (پنجشنبه) به طور متوسط ٢۴ دلار کاهش یافته است. این کاهش قیمت اونس جهانی به انضمام کاهش قیمت نرخ ارز که در طول هفته‌ اتفاق افتاد و از سوی دیگر کاهش تقاضاهای کاذب و معاملات سفته‌بازها، به عنوان سه عامل اصلی تاثیرگذار در قیمت سکه و طلا، سبب نزولی شدن قیمت سکه و طلا در طول هفته‌ای که گذشت، بود.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، علت کاهش نرخ ارز و کاهش تقاضاهای کاذب را اقدامات نیروی انتظامی در جهت برخورد با معاملات کاغذی طلا و ارز و دستگیری تعدادی از فعالان آن‌ها دانسته و ادامه داد: به نوعی می‌توان گفت که با توقف این معاملات، تقاضاها و به‌ویژه تقاضاهای کاذب کاهش یافته است که خود در معاملات فیزیکی طلا اثرگذار بوده و سبب شده تا عرضه افزایش یابد. به نوعی این افزایش عرضه سبب شد که بسیاری از ترس کاهش بیشتر قیمت‌ها طلا و ارز و متضرر شدن‌شان و بسیاری هم از ترس برخورد نیروی انتظامی با آن‌ها، اقدام به فعالیت فروش کردند؛ اینگونه بود که تعداد فروشنده‌ها از خریداران پیشی گرفت.

وی افزود: همه این اتفاقات در مجموع باعث شد که ما در طول هفته کاهش قیمت سکه و طلا را شاهد باشیم؛ بدین ترتیب که در آخرین معاملات روز گذشته نسبت به ابتدای هفته، هر قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم با کاهش یک میلیون تومانی به ١٣ میلیون تومان و هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید با کاهش یک میلیون و ٢٢٠ هزار تومانی به ١٣ میلیون و ۶٨٠ هزار تومان رسیده‌اند. همچنین هر قطعه نیم سکه با کاهش ٣۵٠ هزار نسبت به ابتدای هفته، هفت میلیون و ۴٠٠ هزار تومان قیمت دارد. ضمن اینکه ربع سکه با کاهش ٢۵٠ هزار تومانی و سکه‌های یک گرمی با کاهش ٣٠ هزار تومانی به ترتیب ربع سکه پنج میلیون تومان و سکه‌های یک گرمی دو میلیون و ۶٧٠ هزار تومان در پایان هفته داد و ستد شده‌اند.

این مقام صنفی افزود: هر مثقال طلا آب شده نیز با کاهش ‌٢٩٠ هزار تومانی در طول هفته اخیر، پنج میلیون و ۴١٠ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ١٨ عیار یک میلیون و ٢۴٩ هزار تومان قیمت دارد که نسبت به ابتدای هفته ۶٧ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است. به همین ترتیب سایر عیارهای طلا نیز با کاهش قیمت روبرو شده‌اند؛ به طور مثال هر گرم طلای ٢۴ عیار که در ماه گذشته تا دو میلیون تومان نیز پیش رفته بود، در حال حاضر یک میلیون و ۶۶۵ هزار تومان قیمت دارد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: کاهش تقاضا و کاهش قیمت‌ سکه و طلا منجر به کاهش حباب قطعات سکه‌ نیز شده است. در حال حاضر حباب هر قطعه سکه تمام طرح جدید در پایان معاملات روز گذشته (پنجشنبه) حدود یک میلیون و ۴٠٠ هزار تومان بوده است که نسبت به ابتدای هفته ۶٠٠ هزار تومان کاهش یافته است البته لازم به ذکر است که همچنان سایر قطعات سکه دارای حباب بیش از یک میلیون تومان هستند البته که با ادامه روند عرضه و تقاضای متعادل، پیش‌بینی می‌شود که حباب سکه به سمت کاهش بیشتر، پیش رود. همچنین با ادامه اقدامات نیروی انتظامی در جهت برخورد با معاملات کاغذی و سفته‌بازی‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی در کاهش قیمت‌ها داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها