پوتین رییس جمهور روسیه به تازگی و با دعوت از سرمایه داران روسی برای مشارکت در تولید واکسن اعلام کرده است که این واکسن می‌تواند بازاری ۱۴۰ میلیارد دلاری داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۸۲۳۹۵

۲۱ مرداد امسال روسیه اعلام کرد که به واکسن کرونا دست پیدا کرده است و به یاد اولین فضانورد شوروی که اسپوتنیک نام داشت، نام این واکسن را Sputnik V یا همان اسپوتنیک ۵ اعلام کرد.

به گزارش جام جم آنلاین، واکسن اعلام شده توسط روسیه مراحل آزمایشگاهی را به صورت کامل طی نکرده بود و هنوز مورد تست انسانی کنترل شده در فاز سوم تولید واکسن قرار نگرفته بود بنابراین موجب انتقادات علمی فراوانی شد.

با توجه به همه گیری ویروس کرونا در جهان مسابقه شدیدی بین شرکت‌های مختلف جهان در جریان است تا هر چه سریع‌تر واکسن کرونا را به بازار بفرستند چرا که سود سرشاری نصیب شرکت‌هایی خواهد شد که بتوانند زودتر این کار را انجام دهند.

به همین خاطر پوتین رییس جمهور روسیه به تازگی و با دعوت از سرمایه داران روسی برای مشارکت در تولید واکسن اعلام کرده است که این واکسن می‌تواند بازاری ۱۴۰ میلیارد دلاری داشته باشد.

تاثیر واکسن روسی بر کرونا، تبلیغات یا واقعیت؟

اما اعلام کشف واکسن در روسیه تاکنون و پس از گذشت بیش از ۷۰ روز تاثیری در جلوگیری از پیشروی کرونا در این کشور داشته است؟ با توجه به آمار اعلامی توسط این کشور، در روزهای اعلام واکسن، روسیه هر روز حدود ۵ هزار مبتلای جدید به ویروس کرونا داشت و حالا بعد از گذشت حدود ۷۰ روز، تعداد مبتلایان روزانه به ۱۵ هزار نفر رسیده است. تعداد کشته‌های روزانه نیز از حدود ۱۰۰ به حدود ۳۰۰ نفر رسیده است.

چه کشورهایی با روسیه در تولید واکسن مشارکت دارند؟

واکسن روسیه از نظر علمی همچنان در مرحله سوم آزمایش کلینیکی است و نباید برای عموم مردم استفاده شود. مطابق با اعلام سایت این واکسن کشورهای بلاروس، امارات، هند، ونزوئلا، مصر و برزیل در این مرحله مشارکت دارند.

از طرفی قرار است این واکسن در هند، کره جنوبی، برزیل، چین، عربستان و ترکیه به صورت انبوه تولید شود.

چه تعداد واکسن روسی تولید می‌شود؟

روسیه به تازگی مدعی شده است که تا پایان ماه اکتبر ۳۰۰ هزار دوز از این واکسن تولید خواهد کرد و پیش از این نیز اعلام کرده بود که تولید واکسن در ماه نوامبر ۸۰۰ هزار دوز خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها