این عضو که فعلا غدد لوله‌ای نام گرفته است زمانی برای دانشمندان مشخص شد که برای کشف سلول‌های سرطانی مشغول اسکن بدن بودند.
کد خبر: ۱۲۸۲۲۰۴

تصور این که پس از سالها پیشرفت علم پزشکی، هنوز عضو ناشناخته‌ای در بدن وجود داشته باشد واقعا سخت است. با این حال گروهی از دانشمندان و پزشکان در لندن اعتقاد دارند عضوی جدید در بدن انسان کشف کرده‌اند.

این دانشمندان مدعی کشف غددی درون بدن انسان شده‌اند که پیش از این به آنها توجهی نمی‌شد. این غدد در جمجمه و نزدیک محل تلاقی گلو و بینی قرار گرفته‌اند.

این عضو که فعلا غدد لوله‌ای نام گرفته است زمانی برای دانشمندان مشخص شد که برای کشف سلول‌های سرطانی مشغول اسکن بدن بودند.

عضوی جدید در بدن انسان کشف شد! (+عکس)

پس از این، اسکن ۱۰۰ نفر دیگر بررسی شد تا ببینند در بدن دیگران نیز این غدد وجود دارند یا نه. همچنین بدن برخی از بیماران فوت شده نیز کالبدشکافی شد تا این مساله روشن تر شود.

والستر جراح این گروه معتقد است نتایج اولیه بسیار هیجان انگیز و در عین حال قابل تردید است. او می‌گوید فکر نمی‌کردیم در سال ۲۰۲۰ چنین چیزی پیدا کنیم. باید این آزمایش‌ها بر روی افراد بسیار دیگری انجام شود تا به درستی نظریه‌مان برسیم.

او معتقد است این غدد را نمی‌توان توسط اسکن‌های معمول مانند سی‌تی‌اسکن و MRI تشخیص داد. تنها زمانی می‌توان این غدد را دید که از اسکن‌های پیشرفته جدید استفاده کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها