در حالی که ویروس کرونا به مرز 35 میلیون تایی شدن نزدیک می شود مهم ترین اخبار مربوط به کرونا را مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۲۷۸۳۳۵

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مرور مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در 24 ساعت اخیر است:

*از زمان شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان یکی از ثابت ترین مواردی که در تحقیقات وجود دارد ارتباط فقدان ویتامین D در بدن با مرگ و میر بالای ناشی از کرونا است.

*تعداد تست های مثبت کرونا در بریتانیا 61 درصد افزایش داشته است.

*نتایج یک تحقیق نشان داده است نواحی مختلفی که نرخ بالای ابتلا به کرونا در انگلیس دارند عموما بارانی و سرد و میزان تابش نور خورشید بسیار کم است. نتایج این تحقیق حتی می تواند به کل جهان تعمیم یابد.

*نتایح تحقیقات همچنان نشان می دهد افراد سیاهپوست دو برابر افراد دیگر به دلیل ابتلا به کرونا می میرند. افراد در جوامع سیاه پوست ، آسیایی و اقلیت قومی (BAME) بیشتر تحت ویروس کرونا قرار گرفته اند. شاخه جدیدی از این تحقیقات در لندن صورت پذیرفته است.

 * دانشمندان ادعا کرده اند که افراد اگر ژن خاصی از ژنهای منتقل شده از نئاندرتالها ( انسان هایی که130 هزار سال تا 230 هزار سال پیش زندگی می کرده اند) را نداشته باشند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای مرگ ویروس کرونا باشند. محققان آلمانی و سوئدی دریافتند كه یك خوشه خاص از ژن ها – بخش هایی از DNA - با افزایش خطر مرگ ناشی از کرونا مرتبط است. در مطالعه ای بر روی 3 هزار و 199 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا و اسپانیا ، دانشمندان دیگر کشف کردند که این امضای ژنتیکی با بیماری شدیدتر مرتبط است. آنها دریافتند که در افرادی که به طیف شدید کرونا مبتلا شده اند و به دستگاه تنفسی احتیاج پیدا کرده اند ، 70 درصد بیشتر احتمال دارد که تغییرات ژنتیکی داشته باشند.

* کل مردم جهان به بی خوابی دچار شده اند. کابوس ها بیشتر شده و مشکلات اختلالات خواب نیز افزایش یافته است. دانشمندان آمریکایی در تحقیقات مختلف به این نتیجه رسیده اند که نامنظم شدن خواب بسیاری از مردمان جهان ارتباط زیادی به ترس از کرونا و قرنطینه اجباری آنها دارد.

*ابتلای ترامپ به کرونا دیگر ثابت کرد اصرار او به استفاده از داروی مخصوص مالاریا یعنی هیدروکسی کلروکین برای مقابله با کرونا بی فایده است. رییس جمهور آمریکا پیش از این داروی هیدروکسی کلروکین را موثرترین روش برای مقابله با کرونا می دانست. تحقیقات بسیار زیادی در رابطه با تاثیر این دارو در جلوگیری از کرونا انجام شد که همگی بی تاثیری این دارو را ثابت کردند. حالا هم که ترامپ به کرونا مبتلا شده فرضیه موثر بودن هیدروکسی کلروکین در مقابل درمان کرونا به طور کامل رد می شود.

*در افراد مسن و بالای 65 سال گیجی و هذیان گویی می تواند تنها علامت کرونا باشد. این تحقیقات در کالج کینگ لندن انجام شده است.

*یک سوال تکراری: چرا مردان بیشتر از زنان به کرونا مبتلا می شوند؟ حالا محققانی از ترکیه به این سوال پاسخ می دهند. پاسخ این است که احتمال ویروس کرونا تستوسترون مردان را می خورد. در یک مطالعه بیش از نیمی مردان مبتلا به کرونا مشخص شد که بدن آنها تستوسترون کافی تولید نمی کند.

تحقیقات فراوانی در سراسر جهان در رابطه با ابتلای بیشتر مردان به کرونا انجام شده است.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها