رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به مناظره ترامپ و بایدن گفت: حتی در آفریقا هم چنین مناظره‌ای نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۲۷۷۹۴۴

به گزارش جام جم آنلاین ازفارس، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور صبح امروز ( چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارز مورد نیاز وزارت بهداشت تامین شده و مانند همه دستگاه های دیگر با تأخیر همراه بوده و از حدود ۱۰ روز قبل که رقم تخصیص داده شد، امیدواریم زودتر داروها و مواد اولیه برسد.

وی عنوان کرد:داستان ما با ترامپ و آمریکا از این حد گذشته است، آمریکایی‌ها تا امروز هر کاری می‌توانستند بر ضد ملت ایران و کشور انجام داده اند کاری باقی نمانده که بخواهد ملاحظه آنها را کنند.

واعظی خاطر نشان کرد: آقای ترامپ قبل از این هر چه خواستند در مورد ملت ما انجام دادند و نکته‌ای (آدرسی) که آقای رئیس‌جمهور گفتند درست است اما نمی دانم چرا برخی در داخل کشور ناراحت هستند که آقای رییس‌جمهور به دنبال نفرین آمریکا است؛ برخی دم از انقلابی بودن می‌زنند و دنبال تطهیر آمریکا هستند را نمی فهمم. به خاطر نگاه جناحی و سیاسی و نگاهی که به انتخابات ۱۴۰۰ دارند می‌خواهند همه چیز را فدا کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: مگر همین افراد طرفدار دولتی نبودند که ۸ تا ۱۰ سال پیش نفت بالای ۱۰۰ دلار می‌فروخت و بیش از یک میلیون بشکه نفت را هم اجازه داده بود که بفروشند اما هر مشکلی هم پیش می‌آمد می‌گفتند «تحریم هستیم» و دهان خود را بسته بودند.

واعظی افزود: اما حالا وضع با آن زمان فرق می کند و حالا یک جنگ اقتصادی تمام عیار است. مسأله انتخابات ۱۴۰۰ سرحال خودش اما ما نباید آنقدر آدرس غلط بدهیم، تفرقه ایجاد کنیم و مردم را ناامید کنیم. آن زمان تحریم بودیم محدودیت اقتصادی داشتیم، اما اکنون در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، اما نمی‌خواهند بپذیرند. مساله انتخابات ۱۴۰۰ سر جای خود اما نباید تا این میزان آدرس غلط بدهیم و با ایجاد تفرقه و نفاق در این شرایط سخت مردم را ناامید کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: کلیت مجلس و تعاملی که داریم برای حل مشکلات مردم است. وقتی اقلیتی در مجلس از تریبون رسمی مجلس استفاده می کنند برای اینکه حرف های تفرقه انگیز بزنند مایه تأسف است. نظر من این است که ساز و کاری تدوین شود که وقتی تریبون مقدسی باعث می شود حرف کذبی زده شود مقابلش ایستاده شود.

واعظی در واکنش به اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس که گفته بود دولت مردم را در بورس رها کرده است،گفت: بورس سازوکار خاص خود دارد که به آن شکل می‌دهد. بارها و بارها همه مسوولان گفته‌اند بورس جایی نیست که هیجانی به آن وارد شده یا از آن خارج شویم.

وی با تاکید بر اینکه بورس محلی برای سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت است و کسانی که در میان مدت و بلند مدت در بورس سرمایه گذاری می‌کنند، سود بیشتری خواهند داشت اظهار داشت: باید در این زمینه به مردم اطلاع رسانی شده و فرهنگ سازی انجام شود. دولت در بورس دخالت نمی‌کند، اما وظیفه صیانت و مراقبت از سرمایه‌های خُرد را دارد تا نفوذی‌ها کاری نکنند که سرمایه‌های خرد متضرر شود ما از بورس حمایت کرده و آن را رها نمی‌کنیم. کسی که فکر می‌کند دولت روزانه باید در بورس دخالت کند از ساز و کار بورس آگاهی ندارد.

واعظی در مورد اظهارات نمکی درباره عدم اختصاص کامل پول صندوق ملی به شبکه بهداشت کشور گفت: ارز مورد نیاز وزارت بهداشت تامین شده، ولی تخصیص آن مقداری به تاخیر افتاده است. البته از ۱۰ روز قبل رقمی تخصیص داده شده است تا مواد اولیه دارو وارد شود. امیدواریم داروهای مورد نیاز برای تولید دارو در داخل کشور هر چه زودتر وارد کشور شود.

وی در واکنش به مناظره اخیر بایدن و ترامپ برای انتخابات آمریکا گفت: اصلا نمی‌توان نام آن را مناظره گذاشت، هیچ کجای دنیا چنین مناظره‌ای نمی‌کنند. حتی در آفریقا هم چنین مذاکره نمی‌کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه رئیس جمهور اجازه معرفی وزیر زن ندارد ، گفت: رئیس جمهور براساس شایستگی وزیر انتخاب می‌کند، نه براساس قومیت یا جنسیت. برای انتخاب وزیر کمیته‌ای تشکیل می‌شود و آن کمیته گزینه‌های مختلف را بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب می‌کند.

واعظی درباره مطرح شدن پیشنهاد استعفای رئیس جمهور توسط اصلاح طلبان گفت: یک نفر مطلبی نوشته که تیتر آن خبر با متن هم خوانی ندارد او (نویسنده) نمی‌گوید رئیس جمهور استعفا دهد بلکه می گوید، نمی‌گذارند رئیس جمهور کار کند. رئیس جمهور فردی نیست که فقط در زمان گل و بلبل و وقتی پول و امکانات است رئیس جمهور باشد و وقتی این همه مشکل از کرونا تا تحریم وجود دارد، استعفا دهد.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: رئیس جمهور تا روز آخر کار خود به مردم بدهکار است و وظیفه خود می‌داند که خدمت گذار مردم باشد. ما شرمنده مردم هسیتم و تلاش می‌کنیم از همه ابزارهای خود بهره گرفته تا گشایشی در کار مردم ایجاد کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها